неділю, 18 березня 2018 р.

Не задля Мене був цей голос, але ради вас. Нині є суд цьому світові; нині князь цього світу буде вигнаний геть. І Я, якщо буду піднятий від землі, притягну всіх до себе!

Не задля Мене був цей голос, але ради вас. Нині є суд цьому світові; нині князь цього світу буде вигнаний геть. І Я, якщо буду піднятий від землі, притягну всіх до себе!

goo.gl/cckToS


Літургія на кожен день, 18 березня, неділя
(фіол) V Неділя Великого Посту
Вістка про Ісуса розійшлась по всьому краю, тому люди хотіли Його бачити. Мабуть ніхто не сподівався почути про те, що оточити славою означає для Ісуса померти. Але тільки тоді буде принесений плід, подібно як зерно, яке спочатку має померти. Ісус керує ці слова і до нас, своїх учнів, що і на нас чекатиме слава, якою оточить нас Отець, коли ми помремо для гріха, щоб знайти життя.
АНТИФОН НА ВХІД
Обстань за мною, Боже; * розсуди мою справу проти нечестивого народу; * від чоловіка лукавого й несправедливого мене визволь. * Бо Ти – Бог мій і моя твердиня.

Не мовиться „Слава во вишніх”.

КОЛЕКТА
Господи, наш Боже, вчини, щоб у тій любові, якою полюбив світ Твій Син, віддаючи себе на смерть, * перебували і ми, ревно ходячи у ній з Твоєю допомогою. Через Господа нашого Ісуса Христа, Сина Твого, † котрий з Тобою живе і царює в єдності Святого Духа, * Бог, навіки вічні.

ПЕРШЕ ЧИТАННЯ

Єр 31, 31-34
Читання з Книги пророка Єремії.
Ось прийдуть дні, – говорить Господь, – і Я укладу з домом Ізраїля та з домом Юди новий завіт. Не такий завіт, який Я уклав з їхніми батьками, коли Я взяв їх за руку, щоб вивести з Єгипетського краю. Завіт той – Мій завіт! – вони його зламали, хоч Я був їхнім Владикою, – говорить Господь. Ні, ось який завіт Я укладу з домом Ізраїля після тих днів, – говорить Господь: Вкладу закон Мій у їхнє нутро і напишу його у них на серці. Я буду їхнім Богом, вони ж – Моїм народом. Не буде більш один одного навчати, чи брат брата свого, казавши: “Спізнайте Господа!” Усі бо вони будуть Мене знати, від найменшого й до найбільшого між ними, – говорить Господь, – Я бо прощу їхню провину, гріха їхнього не згадуватиму більше». Слово Боже.

РЕСПОНСОРІЙНИЙ ПСАЛОМ
Пс 51, 3-4. 12-13. 14-15
Створи, о Боже, в мені серце чисте.

Помилуй мене, Боже, задля милості своєї, *
і через велике своє милосердя зітри мої беззаконня.
Особливо омий мене від мого беззаконня *
і від мого гріха мене очисти.
Серце чисте створи в мені, о Боже, *
і віднови тривкого духа у нутрі моєму.
Не відкинь мене від свого обличчя *
і не забери від мене свого Святого Духа.
Поверни мені радість свого спасіння *
і зміцни мене Духом могутнім.
Я навчатиму беззаконних Твоєї дороги, *
і безбожні навернуться до Тебе.

ДРУГЕ ЧИТАННЯ

Євр 5, 7-9
Читання з Послання до євреїв.
Христос, перебуваючи у своєму тілі, з великим риданням і слізьми заніс благання і молитви до Того, хто може спасти Його від смерті, і був вислуханий за благочестя; хоча був Він Сином, проте навчився послуху через те, що постраждав. Досягнувши досконалості, Він став причиною вічного спасіння для всіх, хто Йому покірний. Слово Боже.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Йн 12, 26
Хвала Тобі, Христе, Царю вічної слави.
Якщо хто Мені служить, нехай іде слідом за Мною,
і де Я, там і слуга Мій буде.

ЄВАНГЕЛІЄ
Йн 12, 20-33
† Читання святого Євангелія від Йоана.
Сталося того часу, що серед тих, які піднялись у Єрусалим поклонитися у свято, були деякі греки. Вони підійшли до Филипа, який був з Витсаїди Галілейської, і просили його, кажучи: «Пане, ми хочемо бачити Ісуса!» Филип іде і каже про це Андрієві, а Андрій з Филипом ідуть та й кажуть Ісусові. А Ісус сказав їм у відповідь: «Прийшла година, щоб Син Людський став прославленим. Воістину, воістину кажу вам: якщо зерно пшениці, впавши на землю, не вмре, воно залишиться одне. Якщо ж умре, – принесе багато плоду. Хто любить душу свою, той погубить її; хто ж ненавидить душу свою в цьому світі, той збереже її для вічного життя. Якщо хто Мені служить, нехай іде слідом за Мною, і де Я, там буде і Мій слуга. Якщо хто Мені служить, того пошанує Отець. Нині душа Моя стривожена. І що Я скажу? Отче, спаси Мене від цієї години?! Але ж задля цього Я і прийшов – на цю годину. Отче, прослав своє Ім’я!» Донісся тоді голос із неба: «І прославив Я, і знову прославлю!» А люди, які стояли й чули це, говорили: «То був грім». Інші казали: «То ангел до Нього заговорив». У відповідь Ісус сказав: «Не задля Мене був цей голос, але ради вас. Нині є суд цьому світові; нині князь цього світу буде вигнаний геть. І Я, якщо буду піднятий від землі, притягну всіх до себе!» Він говорив це, зазначаючи, якою смертю мав померти. Слово Господнє.

Мовиться “Вірую”.

МОЛИТВА ВІРНИХ
Христос обіцяв нам, що коли Його вознесуть на хресті, Він усіх притягне до себе; просімо Його, щоб у цей святий час покути Він поглянув на землю і покликав усіх людей на дорогу віри та вірності Божим заповідям:
1. Молімося за святу Церкву, щоб усі її діти відновили в ці дні союз, укладений з Господом Богом під час святого Хрещення.
2. Молімося за Святішого Отця, щоб його проповіді знайшли відгук в сучасному світі і принесли мир та злагоду.
3. Молімося за керівників держав, щоб вони дбали не лише про матерільний, але й про духовний поступ довірених їм народів.
4. Молімося за учнів та студентів, щоб вони, активно приймаючи участь у житті Церкви, були вірними послідовниками Христа.
5. Молімося за всіх померлих вірних, щоб всемилостивий Господь простив їм скоєні гріхи і благоволив прийняти до свого Царства.
6. Молімося за всіх нас, щоб ми померли для гріха і жили тільки для Бога.

Господи наш і Спасе, просимо Тебе смиренно: вислухай наші молитви і приведи нас до себе, бо тільки Ти є дорогою, правдою і життям. Котрий живеш і царюєш навіки вічні.

МОЛИТВА НАД ДАРАМИ
Вислухай нас, Всемогутній Боже, † і силою цієї жертви очисти своїх слуг, * яким Ти дав пізнати істини християнської віри. Через Христа, Господа нашого.

Префація на Великий Піст № 7-8 

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ

І стинно, і стинно кажу вам: пшеничне зерно, коли не впаде на землю і не завмре, * залишиться саме-одне; * коли ж завмре, то рясний плід принесе. (Йн 12, 24-25)

МОЛИТВА ПІСЛЯ ПРИЧАСТЯ
Всемогутній Боже, просимо Тебе, щоб ми завжди належали до живих членів Христа, * Тіло й Кров якого ми приймаємо. Котрий живе і царює на віки вічні.

МОЛИТВА НАД ЛЮДОМ

Благослови, Господи, свій народ, який очікує дару Твоєї милості, † і вчини, щоб він щедро отримав те, * чого за Твоїм натхненням бажає. Через Христа, Господа нашого.

Немає коментарів:

Дописати коментар