неділю, 11 вересня 2016 р.

Літургія на 11 вересня


Літургія на 11 вересня 
Римо-католицький календар
XXIV неділя Звичайного періоду, рік В

http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/09/11.html
Перше читання
Вих 32, 7-11. 13-14
Читання з Книги Вихід
Господь сказав Мойсеві: «Іди притьмом на діл, бо зіпсувався народ твій, що ти вивів з Єгипетської землі. Занадто скоро звернули вони зі шляху, що я був вказав їм. Зробили собі литого тельця, поклонились перед ним, принесли йому жертву та й кажуть: Ось бог твій, Ізраїлю, що вивів тебе з Єгипетської землі». І говорив далі Господь до Мойсея: «Дивлюсь я на цей народ і бачу, що народ цей твердолобий. Тож тепер полиш мене; нехай запалає мій гнів на них та хай винищу їх. З тебе ж виведу народ великий». Та Мойсей благав Господа, Бога свого, кажучи: «Навііщо, Господи, палатиме твій гнів на народ твій, що ти вивів з землі Єгипетської потужною силою й міцною рукою? Згадай Авраама, Ісаака й Ізраїля, слуг твоїх, що їм клявся цими словами: Розмножу ваше потомство, як зорі небесні, і всю ту землю, що обіцяв, дам нащадкам вашим у віоквічну посілість». І відвернув Господь те лихо, що надумав був навести на свій народ.
Слово Боже.
Псалом респонсорійний
Пс 51(50)
Встану й вернуся до Отця додому
Помилуй мене, Боже, задля милості своєї,
І через велике своє милосердя зітри мої беззаконня.
Особливо обмий мене від мого беззаконня
І від мого гріха мене очисти.
Створи в мені, Боже, чисте серце,
І віднови праведного духа всередині мене.
Не відкинь мене від свого обличчя
І не забери від мене свого святого Духа.
Господи, Ти уста мої відкриєш —
І мої уста звістять Тобі хвалу.
Жертва Богові це дух сокрушенний,
Серцем сокрушеним і впокореним Ти, Боже, не погордуєш.

Друге читання
1 Тим 1, 12-17
Читання з Послання святого Павла Апостола до Тимофія
Дякую Тому, хто зміцнює мене, – Ісусові Христові, Господеві нашому, оскільки, настановивши на служіння, Він відніс мене до числа вірних, – мене, який колись зневажав, переслідував і нападав на Господа! Але я був помилуваний, бо це я робив через незнання, в невірстві. Тож благодать нашого Господа надмірно збільшилася в мені – з вірою та любов’ю, що в Ісусі Христі. Вірним є слово і гідне повного прийняття, що Ісус Христос прийшов у світ, аби спасти грішників, серед яких я перший. Але я тому був помилуваний, щоб у мені першому Ісус Христос показав усе довготерпіння, як приклад для тих, хто має повірити в Нього для вічного життя. А Цареві віків – нетлінному, невидимому, єдиному, [премудрому] Богові – честь і слава навіки-віків, амінь!
Слово Боже

Спів перед Євангелієм
Алілуя, алілуя, алілуя
Бог у Христі примирив світ із собою,
І доручив нам слово примирення.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 15, 1-32 (довше) або 1-10 (коротше)
† Читання святого Євангелія від Луки
Підходили до Ісуса всі митники та грішники, щоби послухати Його. І нарікали фарисеї та книжники, говорячи, що Він грішників приймає і з ними їсть. А Він розповів їм ось таку притчу, кажучи: «Який чоловік із вас, маючи сто овець і загубивши одну з них, не лишає дев’яносто дев’ять у пустелі та не йде за тією, що загубилася, доки не знайде її? І, знайшовши, бере на свої плечі, радіючи, і, прийшовши до хати, він скликає друзів і сусідів, кажучи їм: “Радійте зі мною, бо я знайшов мою вівцю, яка загубилася”. Кажу вам, що за одного грішника, який кається, радість на небі буде більша, ніж за дев’яноста дев’ятьма праведниками, які не потребують покаяння. Або яка жінка, маючи десять драхм, якщо загубила одну драхму, не запалює світильника і не замітає хати, шукаючи пильно, доки не знайде? А знайшовши, скликає приятельок і сусідок, кажучи: “Радійте зі мною, бо я знайшла драхму, що загубилася”. Такою, кажу вам, буває радість у Божих ангелів за одного гріш­ни­ка, який кається».
(Кінець коротшого Євангелія)
І Він розповів: «Один чоловік мав двох синів. І молодший з них сказав батькові: “Батьку, дай мені належну частину майна». І він поділив між ними майно. А через декілька днів, забравши все, молодший син подався до далекого краю і там розтратив своє майно, живучи розпусно. Як витратив усе, настав великий голод у тому краї, і він став бідувати. Пішов він та й пристав до одного з громадян тієї землі, а той послав його на свої поля пасти свиней. І бажав він насититися стручками, які їли свині, але ніхто йому не давав. Опам’ятавшись, він сказав: “Скільки наймитів мого батька мають у надлишку хліба, а я тут гину з голоду. Встану, піду до свого батька і скажу йому: “Батьку, я згрішив перед небом і перед тобою і вже не гідний зватися твоїм сином; прийми ж мене як одного з твоїх наймитів”. Тож він, підійнявшись, пішов до свого батька. Коли він був ще далеко, батько побачив його й змилосердився; побігши, кинувся йому на шию і поцілував його. А син сказав йому: “Батьку, я згрішив перед небом і перед тобою; я вже не гідний зватися сином твоїм”. Та батько сказав своїм рабам: “Негайно принесіть найкращий одяг і зодягніть його, дайте перстень йому на руку і взуття на ноги; приведіть відгодоване теля та заколіть; будемо їсти й веселитися, бо цей син мій був мертвий – і ожив, пропав – і знайшовся”. І почали веселитися.
А його старший син був на полі. Коли, ідучи, наблизився до хати, почув співи й танці. Закликавши одного із слуг, він запитав: “Що це таке?” Той сказав йому: “Твій брат повернувся, і твій батько заколов відгодоване теля, бо здоровим його прийняв”. Тож він розгнівався і не хотів увійти. Його батько вийшов і вмовляв його. Та він у відповідь сказав своєму батькові: “Ось, стільки років я тобі служу, ніколи не переступав твоєї заповіді, а ти мені не дав і козеняти, щоб я повеселився з моїми друзями. Коли ж цей син твій, який розтратив твоє майно з блудницями, повернувся, ти заколов йому відгодоване теля”. А той відказав йому: “Сину, ти завжди зі мною, і все моє – твоє. Тут треба таки веселитися і радіти, бо цей брат твій був мертвий – і ожив, пропав – і знайшовся”».
Слово Господнє

Джерело: CREDO

Літургія годин.
ІІ ВЕЧІРНЯ

В. Боже, прийди мені на допомогу.
У. Господи, поспіши мені на порятунок.
Слава Отцю, і Сину,
і Святому Духу.

Яка була на початку, і нині, і повсякчас,
і на віки вічні. Амінь. Алілуя.

ГІМН

1.  Благословенний Царю – Боже,
Вже скоро сонця блиск погасне,
А Ти, у Троїці єдиний
Дай у серця нам промінь ясний.

2.  Піснями славим Тебе вранці,
Складаєм шану в час вечірній,
Через віки всі віковічні
Похвал достойний Ти безмірних.

3. Отцю, з Ним Синові і Духу
Слова подяки шлем найкращі.
Хай наш Творець у Божій Трійці
Прийме молитви щирі наші. Амінь.

ПСАЛМОДІЯ

1 ант. У святій оздобі, * перед зорею Я зродив Тебе. / Алілуя.
Псалом 110, 1-5. 7
Месія – цар і священик

Бо Йому належить царювати, доки не покладе всіх своїх ворогів собі під ноги (1 Кор 15, 25).

Промовив Господь до Господа мого: *
«Сядь праворуч Мене,

Доки не покладу ворогів Твоїх *
підніжком для Твоїх ніг».
Жезл Твоєї сили Господь пошле з Сіону, *
тож пануй між своїми ворогами!

В Тебе влада в дні Твоєї могутності, 
в сяйві святих, *
перед ранньою зорею Я Тебе породив.

Поклявся Господь – і не розкається: *
«Ти священик навіки – за чином Мелхіседека!»

Господь праворуч від Тебе, *
розгромить царів у день свого гніву.

В дорозі нап'ється зі струмка, *
тому триматиме високо голову.

1 ант. У святій оздобі, * перед зорею Я зродив Тебе. / Алілуя.

2 ант. Блаженні голодні та спраглі справедливості, * бо вони наситяться. / Алілуя.
Псалом 112
Блаженство праведного мужа

Поводьтеся, як діти світла. Адже плід світла – в усякій доброті, праведності й правді (Еф 5, 8-9).

Блаженна людина, яка боїться Господа, *
і заповіді Його будуть їй вельми до вподоби.

Сильне буде на землі її потомство, – *
рід праведних буде благословенний.

Багатство і достаток у її домі, *
і її праведність продовжується навіки.

Для праведних засяяло світло в темряві. *
Він милосердний, щедрий і праведний.

Добра людина – та, яка щедра і позичає, – *
буде вести свої діла у справедливості.

Не похитнеться вона повік; *
у вічній пам'яті буде праведник. 

Поганої чутки він не побоїться, *
його серце стійке, – воно покладається на Господа.

Непохитне його серце, воно не злякається, *
хоч і побачить своїх ворогів.

Він розсіяв, роздав бідним. 
Його правда перебуває навіки, *
його сила підіймається в славі.

Грішник це бачить, його охоплює гнів, 
він скрегоче своїми зубами і зникає, – *
бажання грішників загине.

2 ант. Блаженні голодні та спраглі справедливості, бо вони наситяться. / Алілуя.

3 ант. Хваліте Бога нашого, всі слуги Його, * малі й великі. / Алілуя.
Пісня Одкр 19, 1в-2а. 5б. 7
Весільний бенкет Агнця
Алілуя.
Спасіння, слава і сила нашого Бога! *
Адже істинні й справедливі Його суди.
Алілуя.

Алілуя.
Хваліть нашого Бога, всі Його раби, *
і ті, хто боїться Його, малі й великі!
Алілуя.

Алілуя.
Бо запанував наш Господь, Бог Вседержитель! *
Радіймо й веселімося, віддаймо славу Йому.
Алілуя.

Алілуя.
Тому що прийшло весілля Агнця, *
і Його дружина приготувала себе!
Алілуя.

3 ант. Хваліте Бога нашого, всі слуги Його, * малі й великі. / Алілуя.

КОРОТКЕ ЧИТАННЯ: Євр 12, 22-24

Ви приступили до гори Сіон, до міста живого Бога, до Небесного Єрусалима, міріад Ангелів, до святко­вого зібрання, до Церкви первородних, записаних на небі, до Бога – Судді всіх, до духів праведників, які досягли досконалості, до Посередника Нового Завіту – Ісуса – і до крові кроплення, яка краще промовляє від крові Авеля.

КОРОТКИЙ РЕСПОНСОРІЙ

В. Наш Бог великий, * Велика Його сила.
У. Наш Бог великий, * Велика Його сила.
В. Його знання не знає меж.
У. Велика Його сила.
В. Слава Отцю, і Сину, і Святому Духу.
У. Наш Бог великий, * Велика Його сила.

Ант. до Пісні Марії
Рік А: Слуго лукавий! Я простив тобі весь борг той, бо ти мене благав. * Чи не слід було й тобі зми­лосердитись над твоїм товаришем, / як я був змило­сердився над тобою?
Рік Б: Хто погубить свою душу * Мене ради та Євангелія, / той її спасе.
Рік В: Або котра жінка, маючи десять драхм, * і, як одну загубила, / не засвітить світла й не шукати­ме її старанно, / поки не знайде?
ПІСНЯ МАРІЇ: Лк 1, 46-55

Радість душі в Господі

Величає душа моя Господа, *
і радіє дух мій у Бозі, Спасителі моїм,

Бо Він зглянувся на покору слугині своєї; *
ось бо віднині блаженною зватимуть мене всі покоління,

Бо вчинив мені велике Сильний, *
і святе Ім'я Його,

І милосердя Його з роду в рід *
для тих, хто боїться Його.

Він виявив силу свого рамена, *
розсіяв гордих думками сердець їхніх,

Скинув могутніх з престолів *
і підняв угору покірних,

Голодних наситив благами, *
а багатих відіслав ні з чим.

Він пригорнув Ізраїля, слугу свого, *
згадавши милосердя,

Як і проголосив нашим батькам – *
Авраамові та роду його аж до віку!

Слава Отцю, і Сину, *
і Святому Духу.

Яка була на початку, і нині, і повсякчас, *
і на віки вічні. Амінь.

Ант. до Пісні Марії
Рік А: Слуго лукавий! Я простив тобі весь борг той, бо ти мене благав. * Чи не слід було й тобі зми­лосердитись над твоїм товаришем, / як я був змило­сердився над тобою?
Рік Б: Хто погубить свою душу * Мене ради та Євангелія, / той її спасе.
Рік В: Або котра жінка, маючи десять драхм, * і, як одну загубила, / не засвітить світла й не шукати­ме її старанно, / поки не знайде?
ПРОХАННЯ
Радіймо в Господі, від якого походить усяке добро, в щирості серця звернімо до Нього наше благання:
Господи, вислухай нашу молитву.
Господи, Боже Всесвіту, Ти послав на землю свого Сина, щоб Твоє Ім'я було прославлене в кожному місці,
– нехай Церква свідчить народам про Тебе.

Вчини, щоб ми охоче приймали науку Апостолів
– і життям підтверджували нашу віру.

Ти любиш справедливість,
– візьми під свій захист тих, кого кривдять.

Звільни в'язнів, поверни зір незрячим,
– піднеси тих, хто впав, візьми під свою опіку подо­рожуючих.

Виконай милостиво прагнення тих, які заснули в мирі,
– щоб через Твого Сина вони осягнули славу вос­кресіння.

Отче наш, що єси на небесах,
нехай святиться ім'я Твоє,
нехай прийде царство Твоє,
нехай буде воля Твоя,
як на небі так і на землі.
Хліб наш насущний, дай нам сьогодні,
і прости нам провини наші,
як і ми прощаємо винуватцям нашим.
І не введи нас у спокусу,
але визволи нас від лукавого.

МОЛИТВА

Боже, Створителю і Владико Всесвіту,  поглянь на нас і дай нам усім серцем служити Тобі, * щоб ми могли відчути плоди Твоєї милості. Через Господа нашого Ісуса Христа, 
​Сина Твого, 
 котрий з Тобою живе і царює в єдності Святого Духа, * Бог, на віки вічні. Амінь. 
В. Нехай Господь благословить нас, стереже від уся­кого зла і приведе до вічного життя.
У. Амінь.


Джерело: CREDO
Комплета.
В. Боже, прийди мені на допомогу.
У. Господи, поспіши мені на порятунок.
Слава Отцю, і Сину, 
і Святому Духу.
Яка була на початку, і нині, і повсякчас,
і на віки вічні. Амінь. Алілуя.

Потім слід зробити іспит сумління, який у спільній відправі можна завершити актом покаяння згідно з нижченаведеним формулюванням:
I. Сповідаюся Господу Богу Всемогутньому і вам, брати і сестри, що безмірно согрішив я думкою, сло­вом, учинком і недбальством. Моя провина, моя провина, моя дуже велика провина. Тому благаю Пресвяту завжди Діву Марію, всіх Ангелів та Святих, і вас, брати і сестри, молитися за мене до Господа Бога на­шого.
Або:
II. В. Помилуй нас, Господи.
У. Бо згрішили ми перед Тобою.
В. Яви нам, Господи, своє милосердя.
У. І дай нам своє спасіння.
Або:
III. В. Ти, котрий прийшов на цей світ, щоб шукати й врятувати те, що загинуло: Господи, помилуй.
У. Господи, помилуй.
В. Ти, котрий показав свою любов, віддаючи життя за друзів: Христе, помилуй.
У. Христе, помилуй.
В. Ти, чиє серце було пробите за наші гріхи: Госпо­ди, помилуй.
У. Господи, помилуй.
В. Нехай помилує нас Бог Всемогутній і, відпустив­ши наші гріхи, приведе нас до вічного життя. Амінь.
ГІМН
1. Боже, прийди, бо вже темінь надходить,
Сонячне сяйво на небі згасає,
А Ти є світло незгасне і вічне
Для Твоїх вірних.
2. Хай же присутність Твоя для нас стане
Портом надійним і захистом вірним.
Наші серця Ти наповни спокоєм,
Отче Всевишній.
3. Будь з нами, Господи, в час наш останній,
Як речі в світі вже вартість втрачають,
І поведи нас до Божого Дому
Вічного щастя.
4. Творче єдиний усього живого,
Хай Тебе славлять наші дні і ночі
Щоби життям усім ми визнавали
Тебе у Трійці. Амінь.
ПСАЛМОДІЯ
Ант. Господь пером своїм вкриє тебе, * не будеш боятися страху нічного.
Псалом 91
Під покровом Всевишнього
Ось дав Я вам владу наступати на зміїв і скорпіонів (Лк 10, 19).
Хто живе під захистом Всевишнього, *
той перебуватиме під
 покровом Всемогутнього.
Я скажу Господу: †
«Ти – мій притулок, моя твердиня, мій Бог.*
Я на Нього покладатиму надію».
Бо Він визволить тебе від пастки мисливця *
і від згубної пошесті.
Своїм крилом Він закриє тебе, †
ти заховаєшся під Його крилами: *
Його істина – щит і зброя.
Ти не злякаєшся нічного страхіття, *
ні стріли, що летить удень,
Чуми, що підкрадається в темряві, *
ні пошесті, що сіє смерть опівдні.
Збоку від тебе впаде тисяча – †
десять тисяч праворуч від тебе, *
та до тебе не наблизиться.
Лише своїми очима будеш дивитися, – *
і побачиш відплату грішникам.
Адже Ти, Господи, мій притулок. *
Всевишнього зробив ти своїм пристановищем.
На тебе не найде зло, *
і лихоліття не наблизиться до твого намету.
Адже своїм Ангелам накаже про тебе, *
щоби берегли тебе на всіх дорогах твоїх.
Вони на руках понесуть тебе, *
аби ти не спіткнувся об камінь своєю ногою.
На гадюку й змію наступиш, *
потопчеш лева й змія!
Адже він Мене полюбив, – і Я його визволю. *
Прославлю його, бо він пізнав Моє Ім'я.
Закличе він до Мене – і Я йому дам відповідь; †
Я з ним у недолі, – *
визволю і прославлю його.
Я насичу його довгим віком *
і покажу йому своє спасіння!
Ант. Господь пером своїм вкриє тебе,* не будеш боятися страху нічного.
КОРОТКЕ ЧИТАННЯ: Oдкр 22, 4-5
Вибрані побачать Його обличчя, а Його Ім'я на їхніх чолах. І ночі вже більше не буде, і не потребува­тимуть світла світильника та світла сонця, бо Господь Бог їх освітить, і вони будуть царювати навіки-віків.
КОРОТКИЙ РЕСПОНСОРІЙ
В. У руки Твої, Господи, * Віддаю я духа мого.
У. У руки Твої, Господи, * Віддаю я духа мого.
В. Ти визволив нас, Господи, вірний Боже.
У. Віддаю я духа мого.
В. Слава Отцю, і Сину, і Святому Духу.
У. У руки Твої, Господи, * Віддаю я духа мого.
ПІСНЯ СИМЕОНА Лк 2, 29-32
Ант. Спаси нас, Господи, коли чуваємо; * стережи, коли відпочиваємо, / щоб ми пильнували з Христом / і почивали у мирі.
Христос – світло язичників і слава Ізраїля
Нині відпускаєш свого раба, Владико, *
згідно зі своїм словом, у мирі,
Бо мої очі побачили Твоє спасіння, *
яке Ти приготовив перед обличчям усіх народів:
Світло для об'явлення язичникам *
і славу Твого народу – Ізраїля.
Слава Отцю, і Сину, *
і Святому Духу.
Яка була на початку, і нині, і повсякчас, *
і на віки вічні. Амінь.
Ант. Спаси нас, Господи, коли чуваємо; * стережи, коли відпочиваємо, / щоб ми пильнували з Христом / і почивали у мирі.
МОЛИТВА
Вислухай, Господи, наше смиренне благання  і вчини, щоб ми, відсвяткувавши нині тайну Господ­нього воскресіння, змогли почивати у мирі, захищені від усякого зла, * і з радістю прокинулись, щоб сла­вити Тебе. Через Христа, Господа нашого. Амінь.
Або після урочистості, яка випадає в будній день:
Господи, відвідай цей дім і віддали від нього усякі ворожі підступи;  нехай у ньому перебувають Твої святі Ангели і охороняють нас у мирі, * і нехай за­вжди супроводжує нас Твоє благословення. Через Христа, Господа нашого. Амінь.
В. Ніч спокійну і смерть щасливу нехай нам дасть Бог Всемогутній – Отець, і Син, і Святий Дух.
У. Амінь.
КІНЦЕВІ АНТИФОНИ ДО ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ
І.
Під Твою милість прибігаємо, Пресвята Богородице, нашими молитвами не погордуй в скорботах наших, але від усякої небезпеки збавляй нас завжди, Діво преславна і благословенна! О Владичице наша, Заступнице наша, Посереднице наша, Утішителько наша. З Сином своїм примири нас, Синові своєму доручи нас, до Сина свого приведи нас.
ІІ.
Слався, Царице, Мати милосердя! Життя, насолодо і надіє наша, слався! До Тебе взиваємо, вигнанці, потомки Єви. За Тобою зітхаємо, тужимо і плачемо у цій сліз юдолі. Діво, заступнице наша, просимо, ми­лосердні очі зверни на нас. Й Ісуса, благословенний плід утроби Твоєї, по цім вигнанні покажи нам. О ласкава, о милосердна, о солодка Діво Маріє.
ІІІ.
Безліч гріхів моїх, Богородице! Тому до Тебе прибігаю, Пречиста, спасіння благаючи. Зглянься на немічну душу мою і моли Сина Твого і Бога нашого, щоб простив мені злі вчинки, єдина Благословенна.
ІV.
Слався, Царице небесна,
Слався, Пані піднебесних,
Слався, корінь, слався брамо,
Що для світу світло дала.
Слався, Діво достохвальна,
Над усе високославна,
радій, Ти, величава,
Та Христа моли за нами.
Посилання: Літургія на 11 вересня http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/09/11.html

Немає коментарів:

Дописати коментар