неділю, 29 квітня 2018 р.

Літургія на кожен день, 29 квітня, неділя

Літургія на кожен день, 29 квітня, неділя 
(біл) V Великодня Неділя
Перше читання, вказуючи приклад святого Павла – колишнього гонителя християн, усвідомить нам як важко повірити у Христову міць, спроможну докорінно перемінити людину. Друге читання, устами святого Йоана, пригадає заповідь любові, котра є основним правилом життя тих, що воскресли з Христом. Дозвольмо Ісусу Христу, котрий як дбайливий виноградар очищує свій виноградник, щоб і нас очистив з того, що нам заважає приносити рясні плоди християнського життя. Визнаймо себе перед Ним грішниками…
АНТИФОН НА ВХІД
Співайте Господу нову пісню, * бо Він учинив чуда; * перед очима в народів явив Він свою справедливість. * Алілуя.

Мовиться “Слава во вишніх”.

КОЛЕКТА
Всемогутній, вічний Боже, постійно зміцнюй в нас силу пасхального та їнства, † щоб ті, яких Ти у святому Хрещенні благоволив відновити, * під Твоєю опікою та з Твоєю допомогою принесли щедрий плід * і осягнули радість вічного життя. Через Господа нашого Ісуса Христа, Сина Твого, † котрий з Тобою живе і царює в єдності Святого Духа, * Бог, навіки вічні.

ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Діян 9, 26-31
Читання з Діянь Апостолів.
Тими днями, прийшовши в Єрусалим, Савло намагався приєднатися до учнів, та всі боялися його, не вірячи, що він є учнем. А Варнава, взявши його, привів до апостолів і розповів їм, як Павло в дорозі побачив Господа, і що Господь говорив до нього, та як у Дамаску він відважно промовляв в Ім’я Ісуса. І він був з ними, входячи й виходячи з Єрусалима, сміливо проповідуючи в Ім’я Господа. Говорив й диспутував також з елліністами, а вони шукали його, щоб убити. Довідавшись про це, брати повели його до Кесарії, а звідти відіслали до Тарса. Отже, Церква по всій Юдеї, Галілеї та Самарії мала мир; вона споруджалася і ходила в Господньому остраху, та втіхою Святого Духа зростала. Слово Боже.

РЕСПОНСОРІЙНИЙ ПСАЛОМ
Пс 22, 26б-27. 28 і 30. 31-32
Ти – моя слава у святих зібранні.
Обіти мої я виконаю перед тими, хто Його боїться. *
Будуть їсти і наситяться убогі;
будуть хвалити Господа ті, хто Його шукає: *
«Ваші серця житимуть навіки».
Усі кінці землі згадають і до Господа вернуться; *
всі сімейства народів поклоняться перед Тобою.
Йому одному поклоняться всі, †
хто на землі у сні спочиває; *
перед Ним припадуть усі, які сходять у землю.
А моя душа живе для Нього. †
І мої нащадки будуть Йому служити. *
Вони розповідатимуть про Господа †
прийдешньому поколінню,
вони прийдуть і звіщатимуть про Його праведність †
народові, що народитись має: *
«Це вчинив Всевишній!»

ДРУГЕ ЧИТАННЯ
1 Йн 3, 18-24
Читання з Першого послання святого апостола Йоана.
Дітоньки, любімо не словом і не язиком, але ділом та істиною! З цього довідаємося, що ми від істини, і заспокоїмо перед Ним наше серце, бо коли звинувачує наше серце, то Бог більший від нашого серця і знає все. Улюблені, коли наше серце не звинувачує нас, то маємо сміливість перед Богом, і чого тільки попросимо, одержимо від Нього, оскільки зберігаємо Його заповіді й робимо те, що Йому до вподоби. І це Його заповідь, щоб ми повірили в Ім’я Його Сина Ісуса Христа, і любили одне одного, згідно із заповіддю, яку Він нам дав. А хто зберігає Його заповіді, той у Ньому перебуває, а Він – у ньому, а що Він у нас перебуває, дізнаємося по Духу, якого Він нам дав. Слово Боже.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Йн 15, 4а. 5б
Алілуя, алілуя, алілуя.
Перебувайте в Мені, а Я – у вас.
Хто перебуває в Мені, а Я в ньому,
той плід рясний приносить.

ЄВАНГЕЛІЄ
Йн 15, 1-8
† Читання святого Євангелія від Йоана.
Того часу Ісус сказав своїм учням: «Я є правдива виноградна лоза, а Мій Отець – виноградар. Усяку галузку в Мені, яка не приносить плоду, Він відтинає; а всяку, яка родить плід, очищає, щоб більший плід приносила. Ви вже чисті через слово, яке Я вам сказав. Перебувайте в Мені, і Я – у вас. Як галузка не може приносити плоду сама по собі, якщо не буде перебувати у лозі, так і ви, якщо не будете перебувати в Мені. Я – лоза, ви – галузки. Хто перебуває в Мені, і Я в ньому, той приносить багато плоду, бо без Мене не можете робити нічого. Якщо хтось в Мені не перебуває, – він відкинутий геть, мов та гілка, і всох; їх збирають і кидають у вогонь, і вони згорають. Якщо ж будете перебувати в Мені, і Мої слова перебуватимуть у вас, то чого б тільки забажали, просіть – і станеться вам. У цьому прославлений Мій Отець, щоб ви приносили багато плоду і стали Моїми учнями». Слово Господнє.

Мовиться “Вірую”

МОЛИТВА ВІРНИХ
Смерть Христа відкупила нас, а Його воскресіння є провіщенням і нашого воскресіння; молімося до всемилостивого Господа, щоб ми своїм праведним життям удостоїлися цього великого дару:
1. Молімося за Святішого Отця, щоб він відважно нагадував про Ісуса Христа і Його заповіді тим, хто відкидає Бога.
2. Молімося за мир у світі, щоб усі люди та народи могли з радістю прославляти Господа.
3. Молімося за нашого єпископа, за наших священиків і монахів, щоб Господь укріпив їх своїми благодатями і наповнив дарами Святого Духа.
4. Молімося за дітей, які незабаром мають прийняти перше Причастя, та за їхніх батьків, щоб Господній мир і радість наповнили їхні сім’ї.
5. Молімося за наших померлих родичів та близьких, щоб Господь благоволив простити їхні земні провини і прийняв їх до свого Царства.
6. Молімося за нас самих, щоб ми ніколи не зійшли з Христової дороги і жили згідно з Його Євангелієм.

Всемогутній Боже, з Твоєї волі Ісус Христос, Твій Син, став людиною, помер на хресті й воскрес, щоб відкрити нам дорогу до Небесного Царства; вислухай наші молитви і допоможи нам вірно йти шляхом спасіння. Котрий живеш і царюєш навіки вічні.

МОЛИТВА НАД ДАРАМИ
Боже, Ти чудесним обміном дарів, що відбувається у цій жертві, робиш нас учасниками своєї єдиної і всевишньої божественної природи; † вчини, просимо, щоб ми, пізнавши Твою істину, * по- водилися достойно неї. Через Христа, Господа нашого.

Префація Великодня, № 13-17

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ:

Я – виноградина правдива, ви – гілки, – говорить Господь. * Хто перебуває в Мені, а Я в ньому, – * той плід приносить щедро. * Алілуя.

МОЛИТВА ПІСЛЯ ПРИЧАСТЯ
Просимо, Господи: будь милостивий до свого народу, якого Ти оросив небесними тайнами; * вчини, щоб він, покинувши давні гріхи, жив новим життям. Через Христа, Господа нашого.

Немає коментарів:

Дописати коментар