середу, 7 грудня 2016 р.

Майдан — простір свободи

До річниці майданівських подій 7 грудня у Відкритому Православному Університеті Святої Софії-Премудрості відбулася лекція о. Dymyd Mychajlo «Майдан — простір свободи».
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/07majdanprostirsvobodi.html

Отець Михайло Димид — богослов, протопресвітер УГКЦ, доктор східного канонічного права, блогер, капелан Майдану — у своїй лекції представив досвід нерозділеної Церкви, яка з’явилася на Майдані.
Ось деякі з тез його виступу. Можливо, дещо контраверсійні...

— Україна нагадує неоднорідну спільноту зневажених людей. Людина повинна захотіти бути вільною від гріха.
— Простір свободи у нас незаповнений.
— Народитися нащадками Авраама і Сари — значить бути вільними.
— До справжньої свободи треба дорости. Пройти через пустелю життя повинен кожен з нас. Великою трудністю в такому поході є втрата правдивого сенсу слів.
— Рух від рабства до свободи — це довгий процес, а не одноразовий акт. Саме віра дозволяє якнайповніше виразити свободу.
— Свобода є не тільки складовою віри, а її неодмінною умовою.
— Майдан повинен тривати в часі, нагадуючи про цінність свободи.
— Революція Гідності — вершина гори, з якої було видно обіцяну обітованну землю.
— Майдан 2013-2014 рр. як місце жертви та жертовності приховує в собі велику таємницю єднання, як таїнство євхаристії.
— Щоб підтримати нас, Бог показує нам приклади праведників. Для нас такі авторитети — герої Небесної сотні. Вони є наснагою в духовному рості.
— Майдан — це проекція майбутнього (більш досконалого, справедливого та чесного українського суспільства).
— Раб несвідомий своєї свободи, народ може бути неготовий до неї. Але кожна людина відкрита до того, щоб шукати в житті свободу. Орієнтир — свобода у Христі.
— Справжнє буття у сопричасті — в єдності з Богом. Екуменізм спільності виник на Майдані. Тут було відчуття присутності Бога.
— Майдан не лише підштовхнув українців до внутрішньої переміни, але й відкрив по-новому образ Тіла Христового.
— Абстрактний «простір свободи» тепер перебуває в кожному, хто співпереживав Майдану. Майдан — місце, де народжуться віра.

В дискусії взяли участь: ректор Відкритий Православний Університет Святої Софії-Премудрості прот. Георгій Коваленко, прот. Богдан Огульчанський, отець Войчех Суровка, отець Іван Сидор (John Sydor), прот. Andriy Dudchenko.
***
О.Георгій: «Під час Майдану відбулося і єднання, і внутрішнє розділення. Ми навчилися відокремлювати точки зору, навчилися бачити себе в різних іпостасях».
***
Отець Войчех: «Я наблюдал события Майдана издалека. Но обозначил три варианта «Богословия Майдана». Первый принадлежит о. Cyril Hovorun, второй — о. Михаилу Димиду, третий — о.Петру Балоге. И каждый имеет свои достоинства и недостатки».
***
Отець Богдан Огульчанський: «Релігійний вимір Майдану звучав, коли люди ставила екзистенційні питання: для чого я живу? навіщо я тут? Жодна словесна формула не могла задовольнити Майдан цілком. Він був абсолютом».
***
Отець Андрій Дудченко: «Майдан — це співвідношення розмаїття і єдності, право бути собою і право бути іншим. Головне, коли «не Бог на нашому боці, а коли ми — на боці Бога».
***
Отець Іван Сидор (John Sydor): «Майдан об’єднав людей в соціальній і релігійній сфері. Всі вірили в перемогу добра над злом. Це і є Богослов’я Майдану».

Джерело: openorthodoxuniversity
URL: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/07majdanprostirsvobodi.html

Немає коментарів:

Дописати коментар