вівторок, 29 листопада 2016 р.

Разом з моральними цінностями, проект сталого й цілісного розвитку здатний дати всім вченим, а особливо віруючим, сильний порив до пошуків

Разом з моральними цінностями, проект сталого й цілісного розвитку здатний дати всім вченим, а особливо віруючим, сильний порив до пошуків
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_40.html

Бачимо необхідність у співпраці з науковцями «створити нормативну систему», яка забезпечить захист екосистем, перш ніж буде завдано незворотної шкоди. Думками про це Папа Франциск поділився у понеділок, 28 листопада 2016 р., з учасниками пленарної асамблеї Папської Академії Наук, яка від 25 до 29 листопада відбувалася у Ватикані, роздумуючи за участю багатьох видатних вчених над впливом наукових знань на людське суспільство та його довкілля.

За словами Глави Католицької Церкви, в нашій епосі, більше, ніж будь-коли, стала очевидною «місія науки на служінню глобальної екологічної рівноваги». Одночасно, бачимо «оновлений союз між науковою спільнотою та християнською, які бачать збіг у своїх відмінних підходах до дійсності в тому, що стосується спільної мети захистити спільний дім, якому загрожує екологічний колапс та пов’язане з ним зростання бідності й суспільного виключення».

Цитуючи свою енцикліку «Laudato si’», Святіший Отець пригадав, що «ми покликані ставати засобами Бога Отця, щоб наша планета ставала тим, про що Він мріяв, створюючи її, відповідала Його задумові миру, краси й повноти». «В епоху модернізму, – зазначив він, – ми зростали, думаючи про те, що є панами природи, що мають право розграбувати її, зовсім не зважаючи на її приховані можливості та еволюційні закони, так, ніби мова йде про інертний матеріал, яким можемо розпоряджатися. В дійсності, ми не є охоронцями музею та його шедеврів, які слід щоранку очищати від пилу, але співробітниками у збереженні та розвитку буття й біорізноманітності планети, та людського життя, існуючого на ній. Екологічне навернення, здатне витримати сталий розвиток, невіддільно включає як взяття на себе повноти людської відповідальності за створіння та його ресурси, так і пошуки суспільної справедливості й подолання несправедливої системи, яка призводить до нужди, нерівнівності й виключення».

У цьому контексті Папа зазначив, що перед науковцями, «що діють у свободі від політичних, економічних та ідеологічних інтересів», стоїть завдання «творить культурну модель для подолання кризи кліматичних змін і її соціальних наслідків, щоби безмірний виробничий потенціал не залишався зарезервованим для небагатьох». За його словами, наукова спільнота покликана творити лідерство, що вкаже на загальні та конкретні розв’язки щодо викликів, які стосуються «води, відновлюваної енергетики та продовольчої безпеки».

«Стає незамінним створити завдяки вашій співпраці нормативну систему, що включатиме непорушні обмеження та забезпечить захист екосистем, перше, ніж нові форми влади, що походять з техноекономічної парадигми, завдадуть незворотну шкоду не лише довкіллю, але також співжиттю між людьми, демократії, справедливості та свободі», – наголосив Глава Католицької Церкви, додаючи:

«В цій загальній картині заслуговує на увагу слабка реакція міжнародної політики, хоча й існують гідні похвали винятки, щодо конкретного бажання шукати спільне добро й загальні блага, легкість, з якою залишаються поза увагою обґрунтовані поради науки щодо становища планети. Підпорядкованість політики технологіям та фінансам, які шукають, насамперед, прибутку, підтверджується відкладанням чи спізненням впровадження у життя всесвітніх угод щодо довкілля, як також постійними війнами за панування, замаскованими під благородними вимогами».

Однак, за словами Папи, не слід втрачати надію, а «намагатися використати час, даний нам Господом». Адже існують також «підбадьорливі ознаки з боку людства, що бажає реагувати, обирати спільне добро, відродитися у відповідальності та солідарності». «Разом з моральними цінностями, проект сталого й цілісного розвитку здатний дати всім вченим, а особливо віруючим, сильний порив до пошуків», – підсумував Святіший Отець.

Джерело: Радіо Ватикан

Постійне посилання: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_40.html
2016 © kryvenko-maranata.blogspot.com
2016 © Oleksandr Kryvenko

О.Анджей Зволінські: "Батьки найперші вихователі віри"

О.Анджей Зволінські: "Батьки найперші вихователі віри"
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_29.html
24 листопада римо-католицьку парафію св. Архангела Михаїла у Львові відвідав отець-професор Анджей Зволінський, де прочитав лекцію "Батьки найперші вихователі віри", відеозапис якої пропонується вашій увазі
Джерело: Католицький оглядач

Постійне посилання: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_29.html
2016 © kryvenko-maranata.blogspot.com
2016 © Oleksandr Kryvenko

понеділок, 28 листопада 2016 р.

Блаженніший Святослав про родину та шлюб | Відкрита Церква

Блаженніший Святослав про родину та шлюб | Відкрита Церква
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_61.html
Сім’я та її духовні основи. Родинні цінності, які не мають ціни. Як церква може допомогти зміцнити сім’ю, а в окремих випадках – навіть врятувати? Що таке церковний шлюб і що він може дати подружжю?
Постійне посилання: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_61.html
2016 © kryvenko-maranata.blogspot.com
2016 © Oleksandr Kryvenko

У Свято-Іванівській Лаврі запрезентували матеріали наукової конференції: «МУЗЕЙ НАРОДНОЇ АРХІТЕКТУРИ ТА ПОБУТУ у ЛЬВОВІ – СПАДЩИНА МИТРОПОЛИТА АНДРЕЯ ШЕПТИЦЬКОГО»

У Свято-Іванівській Лаврі запрезентували матеріали наукової конференції: «МУЗЕЙ НАРОДНОЇ АРХІТЕКТУРИ ТА ПОБУТУ у ЛЬВОВІ – СПАДЩИНА МИТРОПОЛИТА АНДРЕЯ ШЕПТИЦЬКОГО»
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_28.html
У неділю, 27 листопада 2016 року, у приміщенні виставкого залу Музею народної архітектури та побуту (м. Львів, Свято-Іванівська Лавра, вул. Чернеча гора 1, Музей народної архітектури та побуту) запрезентували матеріали однойменної наукової конференції, що відбувалась 30-31 жовтня 2015 р.
Участь у заході взяли:
1. Єрм. д-р Юстин Бойко, настоятель Свято-Іванівської Лаври Студійського Уставу УГКЦ.
2. п. Микола Гайда, Науково-дослідний інститут памятко-охоронних досліджень міністерства культури України.
3. п. Ігор Гілевич, Львівський національний університет ім. Івана Франка.
Ініціатором наукової конференції у 2015 р. виступив настоятель Свято-Іванівської Лаври єрм. д-р Юстин Бойко, з нагоди 150-ліття від дня народження Митрополита Андрея Шептицького. Під час презентації настоятель Лаври наголосив на ідеї проведення наукового заходу: «Конференція була задумана як спроба показати мешканцям Львова, а також гостям, перлину міста - "Шевченківський гай", - початки існування якого тісно повязанні з постаттями Андрея та Климентія Шептицьких".
Учасниками конференції стали молоді науковці, працівники Музею, представник родини Шептицьких п. Анджей Шептицький, єпископи, священики та миряни УГКЦ.
Під час презентації учасники представили 3 основні питання, що були дослідженні у рамках наукових розвідок в часі конференції:
1. єрм. Юстин розповів про конференцію, основні наукові здобутки, також історію заснування Лаври та Музею просто неба ідея якого зародилась ще у братів Шептицьких. Навів аргументи, що підкреслили вагому роль о. Климентія Шептицького у історії започаткування Музею народної архітектури та побуту, який зробив вагомий крок – переніс перший експонат Храм Премудрості Божої з с. Кривка. Рівно ж настоятель Лаври представив приклади некоректного пояснення суті Музею на інформаційних сайтах, де народна назва парку «Шевченківський гай» представляється як офіційна назва Музею.
2. Своїми дослідженнями про назви Музею та місцевісті на якій він знаходиться поділився молодий науковець, учасник конференції п. Ігор Гілевич. Дослідник розповів, що назви «Музей народної архітектури та побуту» і «Шевченківський гай» у Львові виникли одночасно і в народній свідомості вони практично злилися в єдине ціле. Хоча, у офіційних документах цей Музей ніколи не називали «Шевченківським гаєм» у Львові він носить таку назву. Наголосивши, що : « в силу певних історичних обставин Музей, у витоках якого стояли праведний митрополит Андрей та блаженний Климентій Шептицький, у народній традиції асоціюється насамперед з постаттю іншого великого українця Тараса Шевченка».
3. Функціонування лаври св. Івана Хрестителя на пагорбах Знесіння, а також створення умов для функціонування при ній сиротинця, майбутнього Музею, вимагало певного економічного підгрунтя. Своїми дослідженнями даної проблематики поділився п. Микола Гайда. Науковець розповів, що Митрополит Андрея розумів потреби Лаври і здійснив реальні кроки для реалізації свого задуму – зі своїх власних земель та нерухомості наприкінці 30-х рр. (1927 р. ?) Митрополит " відступає на власність Святойоанській Лаврі Студитського уставу у Львові на ціли удержання і науки в ремеслах хлопців сиріт всі свої реальності, положені в четвертій дільниці міста Львова, на Личакові ".
Під час заходу окремо обговорили актуальне питання присвоєння Музеєві імені його ідейного засновника блаженного Климентія Шептицького, яке отримало цілковиту одноголосну підтримку залу і вважається присутніми гостями та учасниками обов’язковим до виконання.
Загалом у збірнику матеріалів вміщено близько 15-ти наукових праць та розвідок, присвячених видимій сторінці незнаної спадщини братів Шептицьких у Львові. Родзинками є вкладена схема земельних ділянок Личаківської дільниці та Знесіння подарованих митрополитом Андреєм Шептицьким Лаврі ( Накладка на картографічну підоснову М 1:2000 станом на 2015 р.) та вперше опублікована монастирська хроніка писана єрм. Теофаном Шевагою у 1944 р.
Христина Кутнів,
секретар Свято-Іванівської Лаври
Фото: Олена Білоус

Джерело: 
Свято-Іванівська Лавра Студійського Уставу УГКЦ
https://www.facebook.com/events/1341223572564234/permalink/1349317978421460/
Посилання: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_28.html

неділя, 27 листопада 2016 р.

Як ефективно вести діалог із прибічниками так званої гендерної ідеології (в основі якої заперечення шлюбу як виключно союзу чоловіка та жінки), щоби не заглиблювати конфлікт, а знайти шлях до його вирішення на ґрунті християнських цінностей?

Як ефективно вести діалог із прибічниками так званої гендерної ідеології (в основі якої заперечення шлюбу як виключно союзу чоловіка та жінки), щоби не заглиблювати конфлікт, а знайти шлях до його вирішення на ґрунті християнських цінностей?
Таке запитання я поставив Блаженнішому Святославу й очікую на відповідь у прямому ефірі програми «ВІДКРИТА ЦЕРКВА» «Живого ТБ». За повідомленням Департаменту інформації УГКЦ, передача на тему «Родина і шлюб» розпочнеться о 12.00 понеділка 28 листопада 2016 року.

Долучайтеся до розмови, друзі, і ви! 

Запитання Главі УГКЦ на тему «Родина та шлюб» можна поставити в коментарях під анонсом на сторінці «Живого ТБ» у мережі Facebook, або надіслати на електронну адресу редакції zhyveproject2016@gmail.com.

Мир вам!

Oleksandr Kryvenko

Постійне посилання: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_27.html

2016 © kryvenko-maranata.blogspot.com
2016 © Oleksandr Kryvenko


четвер, 24 листопада 2016 р.

Що таке гендер і яка позиція церкви щодо цього поняття?



Про це о. Ігор Бойко, фахівець з біоетики, ректор Львівської духовної семінарії у програмі "Відкрита Церква. Діалоги" на Живому ТБ.



Християнський погляд на статевість людини: о. Ігор Бойко

Християнський погляд на статевість людини: о. Ігор Бойко
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_17.html
- Чи справді церковне вчення про статевість є консервативним? 
- Чому Церква категорично виступає проти контрацептивів? Яку альтернативу пропонує взамін?
- Як ставитися до людей з так званою „нетрадиційною орієнтацією”? Наскільки можна їх толерувати?
- Що таке поняття „гендеру” і чи несе воно в собі небезпеку?

Гість ефіру отець Ігор Бойко, доктор богослов’я, ректор Львівської духовної семінарії, керівник Школи біоетики УКУ.

Джерело: OPEN CHURCH



середа, 16 листопада 2016 р.

Літургійні читання на четвер ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

Літургійні читання на четвер ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

Перше читання
Одкр 5, 1-10
Читання з Книги Одкровення святого апостола Йоана
Я, Йоан, побачив у правиці Того, хто сидів на престолі, книгу, списану зсередини і ззовні, запечатану сімома печатями. І я побачив могутнього ангела, який проголошував гучним голосом: «Хто достойний розгорнути книгу і зняти її печаті?» Та ніхто не міг – ні на небі, ні на землі, ні під землею, – розгорнути книгу й подивитися в неї. І я гірко плакав, тому що не знайшлося нікого, достойного розгорнути книгу, і навіть подивитися в неї. А один зі старців каже мені: «Не плач; ось Лев, котрий з племені Юди, з кореня Давида, – Він переміг і може зняти сім печатей!» І я глянув: ось, серед престолу й чотирьох істот, і серед старців стоїть Агнець, наче заколений; Він має сім рогів та сім очей, а вони – сім Божих духів, посланих на всю землю. Він підійшов і взяв книгу з правиці Того, хто сидів на престолі. І коли взяв книгу, чотири істоти й двадцять чотири старці впали перед Агнцем, маючи кожний гусла і золоті посудини, повні ладану: вони – молитви святих. Вони співають нову пісню, проголошуючи: «Ти достойний узяти книгу і відкрити її печаті, бо Ти був заколений і викупив нас Богові своєю кров’ю від усякого покоління і мови, племені й народу. Ти зробив їх царством і священиками для нашого Бога, й вони будуть царювати на землі!»
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 149, 1-2. 3-4. 5-6а і 9б
Наш Бог вчинив нас царством і священством
Або: Алілуя
Заспівайте Господу нову пісню, – *
Йому хвала на святих зібранні.
Нехай своїм Творцем Ізраїль радіє, *
хай пишаються своїм Царем сини Сіону.
Хай хвалять Його Ім’я в хороводах, *
нехай грають Йому на псалтирі й тимпані,
бо Господь свій народ любить *
і прославить покірних спасінням.
Праведні будуть веселитися в славі *
й радітимуть на своїх постелях.
Прославляння Бога на устах їхніх. *
Така слава – для всіх Його вірних.

Спів перед Євангелієм
Пс 95(94), 8аб
Алілуя, алілуя, алілуя
Не будьте тверді серцем,
лише слухайте Господній голос.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 19, 41-44
† Читання святого Євангелія від Луки
А коли Ісус наблизився і побачив місто, то заплакав над ним, кажучи: «Якби ти зрозуміло хоч у цей день, що потрібне для твого миру! Тепер же це сховано від очей твоїх. Адже прийдуть на тебе дні, – і твої вороги оточать тебе валом, візьмуть тебе в облогу, тіснитимуть тебе звідусіль, повалять на землю тебе й твоїх дітей у тобі, не залишать каменя на камені в тобі, бо не зрозуміло ти часу своїх відвідин».
Cлово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання:
Літургійні читання на четвер ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/i_16.html
† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

вівторок, 15 листопада 2016 р.

Літургійні читання на середу ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

Літургійні читання на середу ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
Перше читання
Од 4, 1-11
Читання з Одкровення святого Йоана Апостола
Я, Йоан, глянув, і от – двері відчинені на небі, і голос перший, котрий я чув, як від сурми, що говорив зо мною, – сказав: «Зійди сюди, і я покажу тобі, що мусить настати після цього». Відразу я став у дусі; і от престол стояв на небі, а на престолі – сидячий.
І цей Сидячий був подібний з вигляду до каменя яспіса і сардія, і райдуга навкруг престола, подібна виглядом до смарагду. Навкруг престола – двадцять чотири престоли, і на престолах – двадцять чотири Старші, сиділи, одягнені в одежі білі, і на головах їхніх вінці золоті. Від престола виходять блискавиці й голоси і громи; сім світочів огненних палають перед престолом, які є сім Духів Божих.
Перед столом – наче море скляне, подібне до кришталю, а в середині престола і навколо престола чотири істоти, повні очей напереді й ззаду. Істота перша подібна до лева, друга істота подібна до тельця, третя істота мала обличчя, як у людини, а четверта істота подібна до орла, летючого.
Чотири ті істоти мають кожна собі по шість крил; навколо і середині повно очей, і покою не мають ні вдень, ні вночі, промовляючи: «Свят, Свят, Свят Господь Бог Вседержитель, Хто був і Хто є і Хто приходить». І коли складають ті істоти славу і честь і подяку тому, хто сидить на престолі, що живе на віки вічні, падають двадцять чотири старші перед тим, хто сидить на престолі, і поклоняються йому, що живе на віки вічні, і ложать вінці свої перед престолом, промовляючи: «Достойний Ти, Господи й Боже наш, прийняти славу і честь і силу, бо Ти створив усе, і волею Твоєю воно існує і створено».
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 150, 1-2. 3-4. 5-6 (П.: пор. Од 4, 8б)
Бог Вседержитель, Господь тричі святий
Хваліте Господа в Його святині.
Хваліте Його в його могутній тверді.
Хваліте Його за його подвиги великі.
Хваліте Його в його величі безмежній.
Хваліте Його звуком рогу,
хваліте Його на гарфі й на гуслах.
Хваліте Його на бубні й танком.
Хваліте Його на струнах і сопілці.
Хваліте Його на дзвінких цимбалах,
хваліте Його на гучних цимбалах.
Хай хвалить Господа
все, що живе!

Спів перед Євангелієм
Йо 15, 16
Алілуя, алілуя, алілуя.
Не ви Мене вибрали, а Я вас вибрав,
щоб ви йшли і плід принесли.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 19, 11-28
+ Слова Євангелія від святого Луки
Ісус розказав притчу, тому що був близько Єрусалиму, і вони думали, що царство Боже негайно має з’явитись.
Отож, він мовив: «Один чоловік, знатного роду, пішов у далеку землю прийняти собі царство та й повернутись потім.
Покликав він десятьох слуг своїх, дав їм десять мін і мовив до них: „Промишляйте ними, поки я повернуся”.
Співгромадяни ж його ненавиділи його й вислали слідом за ним посольство, щоб сказати: „Не хочемо, щоб отой царював над нами!”
І от, як він, прийнявши царство, назад повернувся, звелів прикликати до себе слуг тих, що їм дав гроші, щоб довідатися, хто що придбав.
Перший прийшов і каже: „Пане, міна твоя придбала інших десять. Гаразд, добрий слуго, – сказав пан, – тому, що ти вірний у маленькім, візьми управу над десятьма містами”.
І прийшов другий і каже: „Пане, міна твоя, принесла п’ять мін”. Він сказав і цьому: „Ти теж будь над п’ятьма містами”.
Прийшов ще інший й каже: „Ось твоя міна, пане, що я тримав заховану в хустинці, бо я лякався тебе, тому що ти чоловік жорстокий: береш, чого не поклав, і жнеш, чого не посіяв”.
А пан до нього й каже: „З уст твоїх я тебе суджу, лукавий слуго! Ти знав, що я чоловік жорстокий, беру, чого не поклав, і жну, чого не посіяв. Чому ж тоді не дав ти моїх грошей в обіг? Я, повернувшись, відібрав би їх з відсотками”.
І він сказав тим, що там стояли: „Візьміть від нього міну й дайте тому, що має десять мін.
„Пане! – сказали йому, – він має вже десять!”
Кажу вам: „Кожному, хто має, дасться, а в того, хто не має, відберуть і те, що має. А ворогів моїх, отих, що не хотіли, щоб я царював над ними, приведіть сюди й убийте на очах у мене”».
Сказавши це, Ісус пішов попереду, простуючи вгору до Єрусалиму.
Слово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання:
Літургійні читання на середу ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/i.html

† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

Літургійні читання на вівторок ХХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

Літургійні читання на вівторок ХХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_15.html

Перше читання
Одкр 3, 1-6. 14-22
Читання з Книги Одкровення святого Йоана Богослова
Я, Йоан почув Господа, який промовив до мене: «Ангелові Сардійської Церкви напиши: Це каже Той, хто має сім Божих Духів і сім зірок: Я знаю твої діла, що маєш ім’я, наче ти живий, але ти мертвий. Будь чуйний і зміцнюй інших, які мають померти, бо Я не знайшов твоїх діл досконалими перед Моїм Богом. Тож згадай те, що ти прийняв і почув, – і зберігай та покайся. А коли не будеш пильнувати, то Я прийду, наче злодій, і не помітиш, у яку годину найду на тебе. Але маєш декілька імен у Сардах, які не заплямували свого одягу і ходитимуть зі Мною в білому, бо є того гідні. Переможець зодягнеться в білий одяг, і не зітру його імені з книги життя, і визнаю його ім’я перед Моїм Отцем та перед Його ангелами. Хто має вухо, нехай слухає, що Дух промовляє до Церков. І ангелові Лаодикійської Церкви напиши: Оце каже Амінь – вірний та істинний Свідок, початок Божого творіння: Я знаю твої діла, що ти ні холодний, ні гарячий. О, якби був ти або холодним, або гарячим! А що ти ледь теплий, – ні гарячий, ні холодний, – то Я змушений викинути тебе з Моїх уст. Адже ти кажеш: “Я багатий, розбагатів і нічого не потребую!” А не знаєш, що ти і нужденний, і мізерний, і вбогий, і сліпий, і голий! Раджу тобі купити в Мене золото, очищене у вогні, щоби збагатитися, та білий одяг, щоб одягнутися, аби не видно було сорому твоєї наготи, та мазь, щоби помазати твої очі, аби ти бачив. Кого Я люблю, того докоряю і караю. Будь же ревний і покайся! Ось Я стою під дверима і стукаю. Якщо хто почує Мій голос і відчинить двері, то Я ввійду до нього і буду вечеряти з ним, і він зі Мною. Переможцеві дозволю сісти зі Мною на Моєму престолі, – як і Я, перемігши, сів з Моїм Отцем на Його престолі». Хто має вухо, нехай слухає, що Дух промовляє до Церков.
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 15 (14), 1-3а. 3бв-4аб. 5
Хто переможе – сяде на престолі
Господи, хто перебуватиме в Твоїй оселі, *
хто проживатиме на Твоїй святій горі?
Той, хто в досконалості ходить і чинить по правді, *
хто говорить правду у своєму серці; хто язиком своїм не лукавить.
Той, хто не робить зла своєму ближньому *
і не зневажає своїх ближніх,
лиходія за ніщо вважає, *
але звеличує тих, які Господа бояться.
Той, хто срібла свого не віддає на лихву *
і не бере хабарів супроти невинних.
Хто так вчиняє – *
не похитнеться повіки.

Спів перед Євангелієм
Йн 4, 10б
Алілуя, алілуя, алілуя
Бог перший полюбив нас і послав свого сина –
примирення за гріхи наші.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 19, 1-10
† Читання святого Євангелія від Луки
Увійшовши в місто, Ісус переходив через Єрихон. І ось чоловік, якого звали Закхей, – це був старший над митниками і був багатий, – прагнув побачити Ісуса, хто Він, але не міг через натовп, бо був малого зросту. Побігши наперед, він виліз на смоківницю, щоби Його побачити, коли Він там проходитиме. Прийшовши на те місце, Ісус поглянув, побачив його і звернувся до нього: «Закхею, негайно злізай, бо сьогодні потрібно Мені бути в твоєму домі». І він швидко зліз, і прийняв Його, радіючи. А всі, побачивши це, нарікали, кажучи: «До грішної людини зайшов у гостину!». Встав Закхей і сказав Господеві: «Ось, Господи, даю бідним половину свого майна, і якщо кого чим скривдив, повертаю вчетверо». А Ісус промовив до нього: «Сьогодні завітало спасіння до цього дому, бо й він – син Авраама; адже Син Людський прийшов знайти та спасти те, що загинуло».
Cлово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання:
Літургійні читання на вівторок ХХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_15.html
† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

неділя, 13 листопада 2016 р.

† Літургійні читання на понеділок ХХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

† Літургійні читання на понеділок ХХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_13.html

Перше читання
Одкр 1, 1-4; 2, 1-5а
Початок Книги Одкровення святого апостола Йоана
Об’явлення Ісуса Христа, яке дав Йому Бог, щоби показати своїм рабам те, що має незабаром статися. І Він показав, пославши через свого ангела своєму рабові Йоанові, який засвідчив про Боже Слово і про свідчення Ісуса Христа – все, що побачив. Блаженний той, хто читає, і ті, хто слухає слова пророцтва та дотримується написаного в ньому, адже час близький! Йоан – до семи Церков, що в Азії: благодать вам і мир від Того, хто є, і хто був, і хто приходить, та від семи духів, які перед Його престолом. Я почув Господа, який промовив до мене: «Ангелові Ефеської Церкви напиши: Оце говорить Той, хто тримає сім зірок у своїй правиці, хто ходить серед семи золотих світильників: Я знаю твої діла, працю і твою терпеливість, і що не можеш терпіти злих, і що випробував тих, які називають себе апостолами, але ними не є, і виявив їхню неправдомовність, і маєш терпеливість, і постраждав за Моє Ім’я, але не знемігся. Але Я маю проти тебе те, що ти залишив свою першу любов. Тому згадай, звідки ти впав, покайся і роби попередні діла; коли ж ні, то прийду до тебе і зрушу твого світильника з його місця, якщо не покаєшся».
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 1, 1-2. 3. 4 і 6
Дам переможцю плід життя спожити
Блаженний чоловік, який не бере участі в раді безбожних, *
не стає на дорогу грішних і не сидить у зібранні з кепкунами,
але його бажання – в Господньому законі; *
і він роздумує вдень і вночі над Його законом.
Він буде, як дерево, посаджене біля потоків води, *
яке приносить свій плід у свою пору,
і листя якого не опадає. *
Він у всьому, що тільки робить, має успіх.
Не так у безбожних, не так! *
Вони – наче пил, який розноситься вітром.
Адже Господь знає праведних дорогу, *
а дорога безбожних загине.

Спів перед Євангелієм
Йн 8, 12б
Алілуя, алілуя, алілуя
Я – світло світу,
хто йде за Мною, матиме світло життя.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 18, 35-43
† Читання святого Євангелія від Луки
І сталося, коли Ісус наближався до Єрихона, якийсь сліпий сидів при дорозі й жебрав. Почувши юрбу, яка проходила, він запитав, що це таке. Йому відказали, що проходить Ісус Назарянин. І він закричав, гукаючи: «Ісусе, сину Давидів, помилуй мене!» А ті, які йшли попереду, погрожували йому, щоби замовк, та він ще дужче кричав: «Сину Давидів, помилуй мене!» Спинившись, Ісус наказав привести його до себе. Коли він наблизився, запитав його: «Що ти хочеш, щоб Я для тебе зробив?» Він же сказав: «Господи, щоб я знову бачив». Ісус сказав йому: «Прозрій! Твоя віра спасла тебе». І він враз почав бачити і пішов за Ним, прославляючи Бога. А весь народ, побачивши це, віддав хвалу Богові.
Cлово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання:
Літургійні читання на ХХХІІІ неділя звичайна, рік В (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_13.html
† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

субота, 12 листопада 2016 р.

Whatever you think of Trump, give thanks that the Church’s enemies have been defeated

President-elect Donald Trump in the Oval Office (PA)
Whatever you think of Trump, give thanks that the Church’s enemies have been defeated
by Gavin Rice
posted Saturday, 12 Nov 2016
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/12-whatever-you-think-of-trump-give-thanks.html
Neither candidate was a model of integrity, but at least the progressives who hate the Church are out of power

Donald Trump is not the president that conservative Christian America wanted. However, with the defeat of candidates such as Cruz and Rubio, they were left with little choice. Nevertheless, Christian conservatives (like me) can still be thankful that Hillary Clinton was defeated.

Neither candidate was a model of integrity. Trump’s patent misogyny, distortion of facts, and grossly uncharitable statements about Mexicans have disturbed many practising Christians, and people of faith should not be deceived by Trump’s tactical exaggeration of his own Christian convictions. It must be said, though, that on balance the amoral Clinton is far worse: Hillary’s list of lies and corruption would take too long to recount, and Christopher Hitchens, himself of the Left, concluded that there is nothing that the Clintons will not do.

However, it’s Clinton’s ideological stances that should alarm Christians: she is a strong supporter of the HHS mandate which would have required Catholic employers to provide contraception and abortion as a part of health programmes, and she is also a supporter of the Obergefell decision and of judicial activism in the Supreme Court. Clinton is an extremist on abortion “rights”, supporting a liberalisation of the current heinous law, and a staunch backer of Planned Parenthood. For politically conservative Christians her platform had many other flaws, too: increasing taxation and the size of the state, some worrying statements on free speech and freedom of religion, and even a stated ultimate goal of open borders throughout the northern hemisphere.

Granted, some of Trump’s policies are also anathema to convicted conservatives, but I strongly suspect that these will be watered-down in practice. His promised trade tariffs may well be lower than he has proposed, and he has already backtracked on the deeply unconstitutional idea of a religious test for entry to the US. Building a wall would be enormously costly and raises serious moral questions about how we treat foreigners and outsiders. However, will it actually happen?

On the other hand, Trump has many policies that are of vital importance to traditional Republicans and to which Christians ought to be sympathetic. The most important of these is his promise to make conservative and pro-life Supreme Court appointments: this could be an enormous coup in the culture wars and would strike a blow at the socially progressive worldview propagated by elites in the West since the 1960s. The issue could go back to the states and to the democratic will of Americans, as should all moral and conscientious decisions.

Trump is also more likely to respect the First Amendment, even if he doesn’t understand it (the GOP establishment should ensure that). He is less hostile to Christianity than Hillary, who has suggested that traditional forms of religion must change to fit the mores of progressive America. Freedom of speech is under siege in the West due to political correctness and a Clinton administration would have seen this culture of censorship become worse rather than better, and social conservatives would have been on the losing end.

On foreign policy Clinton would have been far from a safe pair of hands: her aggressive and hawkish stance towards Russia would have escalated the new Cold War, while the Clinton Foundation remains uncomfortably close to the regimes of Saudi Arabia and other unsavoury Gulf states. Strangely, a Trump administration might make the world safer; he is certainly less likely to take us into a needless war with Putin.

There is the possibility, of course, that Trump may not actually do anything. This would be perfectly acceptable from a conservative point of view, as presidents who think they can fix the world like Obama are invariably wrong and disappoint the masses who voted for them. Mighty governments and planned societies don’t work according to the conservative worldview, and the state cannot perfect human society, as anyone who has read Augustine knows; perfection cannot exist in the earthly city.

America was founded by conscientious Christians trying to live according to the Gospel free from the interference of the state or other secular powers. Conservative philosopher Roger Scruton argues that intellectuals tend to favour planned societies, based on the assumption that they will be in charge of them. “Intellectuals” have been trying to plan post-Christian societies since Robespierre, and catastrophically from 1917 onwards, to the detriment of the Church’s liberty and influence. If the federal government ends up doing less, isn’t that what conservatives are aiming for anyway?

If a Trump administration turns out to be really intolerable, it must be remembered that there is always the impeachment process. Something genuinely atrocious would have to emerge in order to warrant this procedure, but although the GOP controls the House, I suspect that Trump would still have enough enemies who might turn against him and impeach him if necessary. The US system is well set up to prevent one branch of government from overreaching itself or compromising the Constitution.

Whatever happens over the course of the next presidency, Christians can at least rest easy knowing that the progressive Democrats who are deeply hostile to Christian values and the Gospel of Life are not in the White House, and cannot impinge upon their liberty to believe, teach, preach and practise for now. The defeat of those who really do hate the Church is at least on some level gratifying.

Resource: catholicherald

Link: Whatever you think of Trump, give thanks that the Church’s enemies have been defeated http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/12-whatever-you-think-of-trump-give-thanks.html

† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

Літургійні читання на ХХХІІІ неділю звичайна, рік В (РКЦ)

Літургійні читання на ХХХІІІ неділя звичайна, рік В (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_59.html

Перше читання
Мал 3, 13-20а
Читання з Книги пророка Малахії
Ось надходить день, неначе піч палає. Тоді всі горді й усі злочинці будуть – солома, і спалить їх той день, що прийде, – говорить Господь Сил, – і не зоставить їм ні кореня, ні вітки. Для вас же, які боїтеся Імені Мого, зійде сонце правди, і в його промінні буде спасіння.
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 98 (97), 5-6. 7-8абв. 8г-9
Господь приходить, щоб судити землю
Заграйте Господу на гуслах, – *
на гуслах, з мелодійною піснею.
На сурмах, під звуки рога, *
радісний гук перед Царем – Господом здіймайте.
Нехай море заграє *
і все, що його наповняє,
Всесвіт і ті, хто його населяє, *
ріки заплещуть разом у долоні.
Гори вигукуватимуть з радості перед Господнім обличчям! *
Адже Він світ іде судити,
і світ у справедливості судити буде, *
а в праведності судитиме народи.

Друге читання
2 Сол 3, 7-12
Читання з Другого Послання святого апостола Павла до солунян
Брати! Ви самі знаєте, як належить на­слідувати нас, адже ми не були у вас без діла і даром хліба не їли ні в кого, а пра­цювали в утомі й напруженні день і ніч, аби не бути тягарем ніко­му з вас. Не тому, що ми не маємо влади, але щоби подати себе як приклад вам, аби ви наслідували нас. Бо коли ми були у вас, то за­по­ві­дали вам: коли хто не хоче пра­цю­вати, хай не їсть. Оскільки чуємо, що деякі між вами бездіяльно живуть, нічого не роб­лять, лише пхаються до всього, то таким наказуємо і просимо в Господі Ісусі Христі, щоб во­ни мовчки працювали та їли свій хліб.
Слово Боже

Спів перед Євангелієм
Пор. Лк 21, 28
Алілуя, алілуя, алілуя
Ви­простайтеся і підійміть свої голо­ви,
бо наближається викуплення ваше. 
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 21, 5-19
† Читання святого Євангелія від Луки
Того часу, коли дехто говорив про храм, що прикрашений коштовним ка­мінням та дарами, Ісус сказав: «Настануть дні, коли з того, що ба­чите, не залишиться і камінь на камені, який не був би зруйнова­ний». Вони запитали Його, кажучи: «Учи­телю, коли ж це буде і яке знамення того, коли це має статися?» Він же відповів: «Стережіться, щоб вас ніхто не ввів у оману, бо ба­гато хто прийде під Моїм Ім’ям, ка­жучи: “Це я!” – і: “Час наблизився!” – Не йдіть за ними. Коли ж почуєте про війни та роз­рухи, – не бійтеся, бо має це раніше статися, але це ще не кінець». Тоді говорив їм: «Повстане на­род проти народу і царство проти царства; і будуть місцями великі земле­труси, голод, пошесті й жахливі події, і будуть великі знамення з неба. А перед цим усім накладуть на вас свої руки і будуть переслі­ду­ва­ти, видаючи в синагоги та в’язниці; поведуть вас до царів і волода­рів че­рез Моє Ім’я; станеться ж вам це на свідчення. Отже, покладіть у серцях ва­ших не турбуватися наперед, що від­повідати, бо Я вам дам слова та мудрість, яким не зможуть протистояти чи відповісти всі противники ваші. Видаватимуть вас і батьки, і бра­ти, і родичі, і друзі, і вб’ють деко­го з вас, і будуть ненавидіти вас усі че­рез Моє Ім’я. Але й волосина з вашої голови не пропаде. У вашій терпеливості здобу­де­те ваші душі».
Слово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання:
Літургійні читання на ХХХІІІ неділю звичайна, рік В (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_59.html
† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

При цитуванні або використанні будь-яких матеріалів гіперпосилання на Католицький блог kryvenko-maranatha обов'язкове.

Літургійні читання на суботу ХХХІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

Літургійні читання на суботу ХХХІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_12.html

Перше читання
3 Йн, 5-8
Читання з Третього Послання святого апостола Йоана
Любий Гаю, ти правильно робиш, що працюєш для братів і, зокрема, для чужинців. Вони засвідчили твою любов перед Церквою. Добре зробиш, коли заопікуєшся ними у дорозі так, як Богові до вподоби. Адже вони вийшли на діло задля Його Імені, нічого не беручи від язичників. Тому ми повинні таких приймати, щоби стати співпрацівниками істини.
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 112 (111), 1-2. 3-4. 5-6
Благословенний, хто боїться Бога
Або: Алілуя
Блаженна людина, яка Господа боїться, *
і заповіді Його будуть їй вельми до вподоби.
Сильне буде на землі її потомство, – *
рід праведних буде благословенний.
Багатство і достаток у її домі, *
і її праведність продовжується навіки.
Для праведних в темряві засяяло світло. *
Він милосердний, праведний і щедрий.
Добра людина – та, яка щедра і позичає, – *
у справедливості свої діла буде вести.
Не похитнеться вона повіки; *
у вічній пам’яті праведник буде.

Спів перед Євангелієм
2 Сол 2, 14
Алілуя, алілуя, алілуя
Бог покликав нас через Євангеліє,
щоб ми придбали славу Господа нашого Ісуса Христа.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 18, 1-8
† Читання святого Євангелія від Луки
Ісус розповів учням своїм притчу, що треба завжди молитися і не занепадати духом, кажучи: «В якомусь місті був один суддя, який Бога не боявся і людей не соромився. Була в тому місті й вдова, яка приходила до нього й говорила: “Захисти мене від мого супротивника”. А він довгий час не хотів, та згодом сказав собі: “Хоч я і Бога не боюся, і людей не соромлюся, але через те, що мені докучає ця вдова, захищу її, щоб не приходила й не надокучала мені”». І промовив Господь: «Слухайте, що каже неправедний суддя. То хіба Бог не захистить вибраних cвоїх, які кличуть до Нього день і ніч? Чи буде Він зволікати щодо них? Кажу вам: Він оборонить їх негайно. Однак, як прийде Син Людський, то чи знайде Він віру на землі?»
Cлово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання:
Літургійні читання на суботу ХХХІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_12.html
† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

пʼятниця, 11 листопада 2016 р.

Літургійні читання на п’ятницю ХХХІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

Літургійні читання на п’ятницю ХХХІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_11.html

Перше читання
2 Йн 4-9
Читання з Другого Послання святого апостола Йоана
Вибрана пані, я дуже зрадів, що знайшов між твоїми дітьми таких, які ходять в істині, згідно із заповіддю, яку ми одержали від Отця. І тепер прошу тебе, пані, – не так, наче нову заповідь пишу тобі, але ту, яку ми мали від початку: щоб ми любили одне одного. А любов ця: аби ми жили за Його заповідями! Це заповідь, про яку чули ви від початку, – щоб у ній ви перебували. Адже багато ошуканців увійшло у світ, які не визнають, що Ісус Христос прийшов у тілі; такий є обманщик і антихрист. Стережіться, щоб ви не втратили того, над чим працювали, але щоб отримали повну нагороду. Кожний, хто виходить поза і не залишається у вченні Христа, Бога не має. Хто перебуває у вченні, той має і Отця, і Сина.
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 119 (118), 1-2. 10-11. 17-18
Блаженні вірні Божому закону
Блаженні ті, які бездоганні в дорозі, *
котрі йдуть за Господнім законом.
Блаженні ті, які Його свідчення зберігають *
і шукають Його всім серцем.
Усім своїм серцем я Тебе шукаю: *
від Твоїх заповідей не дай ухилитись.
Я заховав Твої слова у своєму серці, – *
щоб не грішити мені проти Тебе.
Пошли нагороду своєму рабові. *
Я ж буду жити й дотримуватися Твого слова.
Відкрий мої очі, *
аби я побачив Твої дивовижні речі, які в Твоєму законі.

Спів перед Євангелієм
Мт 24, 42а. 44
Алілуя, алілуя, алілуя
Чувайте і будьте готові,
бо Син Людський прийде тієї години,
що про неї ви й не думаєте.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 17, 26-37
† Читання святого Євангелія від Луки
Того часу Ісус сказав до своїх учнів: «І як було за днів Ноя, так буде і за днів Сина Людського: їли, пили, женилися, виходили заміж – до дня, коли увійшов Ной до ковчега; і настав потоп, і вигубив усіх. Так само, як було за днів Лота: їли, пили, купували, продавали, садили, будували, а того дня, коли Лот вийшов із Содома, вогонь і сірка впали з неба і вигубили всіх. Так буде в день, коли з’явиться Син Людський. Того дня, хто буде на даху, а речі його в домі, хай не сходить взяти їх, а хто на полі, також хай не повертається назад. Згадайте дружину Лота. Хто лише прагнутиме душу свою зберегти, він погубить її, а хто погубить, той оживить її. Кажу вам: тієї ночі будуть двоє на одному ліжку, – одного візьмуть, а другого залишать; будуть дві разом молоти, – одну візьмуть, а другу залишать». Двоє будуть на полі, – одного візьмуть, а другого залишать. І кажуть Йому у відповідь: «Де, Господи?» А Він відповів їм: «Де труп, там зберуться і орли».
Cлово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання: Літургійні читання на п’ятницю ХХХІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_11.html

середа, 9 листопада 2016 р.

Четвер ХХХІІ звичайного тижня, рік ІІ

Четвер ХХХІІ звичайного тижня, рік ІІ

Перше читання
Флм 7-20
Читання з Послання святого апостола Павла до Филимона
Любий! Через твою любов я маю велику радість і втіху, бо ти, брате, заспокоїв серця святих. Отже, хоч я і маю велику відвагу в Христі тобі наказувати про те, що потрібне, –проте радше з любові благаю. Я, Павло, старець, а тепер ще й в’язень Ісуса Христа, благаю тебе за мого сина, якого я породив у кайданах, за Онисима, який колись тобі був непотрібний, та нині й тобі, й мені дуже потрібний. Його відіслав я тобі, він – моє серце. Тож ти прийми його. Я його бажав у себе залишати, щоби замість тебе послужив мені в кайданах за Євангеліє, але без твого відома я не хотів нічого робити, аби твоє добродійство не було примусовим, але добровільним. Можливо, він задля цього відлучився на якийсь час, щоб ти прийняв його навіки, – вже не як раба, але вище від раба, – як улюбленого брата, – особливо для мене, і тим більше для тебе: і за тілом, і в Господі. Отже, коли маєш мене за друга, прийми його, як мене. Коли ж він у чомусь скривдив тебе або що винен, то зарахуй це мені. Я, Павло, написав своєю рукою: я віддам; не кажу тобі, що й самого себе ти мені винен. Так, брате: нехай одержу від тебе те, що прошу в Господі. Заспокой же моє серце в Христі!
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 146, 7. 8-9а. 9бв-10
Благословенний, в кого поміч в Бозі
Або: Алілуя
Господь чинить суд скривдженим, *
дає поживу голодним.
Господь звільняє в’язнів, *
Господь відкриває сліпим очі.
Господь відкриває сліпим очі, *
Господь повалених підносить,
Господь праведних любить. *
Господь чужинців оберігає.
Сироті та вдові Він приносить полегшення, *
а дорогу грішних Він нищить.
Господь буде царювати навіки, – *
твій Бог, Сіоне, із покоління в покоління.

Спів перед Євангелієм
Лк 21, 36
Алілуя, алілуя, алілуя
Будьте чуйні, і кожного часу моліться,
щоб могли стати перед Чоловічим Сином.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 17, 20-25
† Читання святого Євангелія від Луки
Того часу фарисеї запитали Ісуса: «Коли прийде Боже Царство?» – Він відповів їм і сказав: «Боже Царство не прийде помітно, і не скажуть: “Ось тут” або: “Там”. Адже Боже Царство всередині вас». І сказав учням: «Настануть дні, коли забажаєте побачити один із днів Людського Сина, – та не побачите. І скажуть вам: “Ось тут!” – або: “Ось там!” – не виходьте і не біжіть слідом. Адже як блискавка, блиснувши, світить від краю до краю неба, – так буде і Людський Син cвого дня. Та спершу Він має багато постраждати і бути відкинутим цим родом».
Cлово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання
Четвер ХХХІІ звичайного тижня, рік ІІ http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/7-20.html

† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko