понеділок, 24 грудня 2018 р.

І ти, дитино, будеш названа пророком Всевишнього

І ти, дитино, будеш названа пророком Всевишнього
Літургія на кожен день, 24 грудня, понеділок (фіол) 

РАНКОВА МЕСА
Захарія залишався німим аж до народження свого сина, бо не повірив був слову ангела. Як тільки дар мови вернувся до нього, перше, що чинить – це вголос благословляє Бога за величні Його діла. Чи в нашій молитві ми вміємо, подібно до Захарії, подібно до Марії, не лише просити Бога, але теж величати Його за постійну турботу про нас? І взагалі, чи ми навчились у щоденному житті помічати Божу присутність?

АНТИФОН НА ВХІД
Ось сповнився вже час: * Бог послав свого Сина на землю. (Пор. Гал 4, 4)

КОЛЕКТА
Просимо, Господи Ісусе: не зволікай, прийди мерщій, * щоб радість Твого пришестя піднесла дух тих, хто уповає на Твою милість. Котрий живеш і царюєш з Богом Отцем в єдності Святого Духа, * Бог, навіки вічні.

ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
2 Сам 7, 1-5. 8б-12. 14а. 16
Читання з Другої книги Самуїла.
І сталося, коли цар Давид осівся у своїм домі, і дав Господь йому відпочинок від усіх його ворогів навколо, промовив цар до пророка Натана: «Оце я живу в кедровім домі, а ковчег Божий перебуває між завісами намету!» І сказав Натан цареві: «Все, що маєш на серці, йди й чини, бо Господь з тобою». І сталося тієї ж ночі, що прийшло слово Господнє до Натана: «Іди й скажи слузі моєму Давидові: Так Господь говорить: Чи ти будуватимеш Мені дім, помешкання для Мене? Я взяв тебе від отари з пасовиська, щоби ти був князем над Моїм народом, над Ізраїлем. Я був з тобою всюди, куди ти ходив. Я викорінював усіх твоїх ворогів з-перед твого обличчя та вчинив для тебе ім’я велике, як ім’я величних цієї землі. Я призначу місце Моєму народові Ізраїлеві та насаджу його, і він буде на ньому жити та не буде більше хитатися, бо сини беззаконня не будуть більше його гнобити, як раніше, з того дня, як Я поставив суддів над Моїм народом Ізраїлевім. І усмирю для тебе всіх твоїх ворогів. І оце Господь звіщає тобі, що Він збудує тобі дім. А як сповняться твої дні та ти спочинеш із твоїми батьками, Я поставлю по тобі твого потомка, який вийде з твого лона, й утверджу його царювання. Я буду його батьком, а він буде Мені сином. Твій дім і твоє царство перед Моїм обличчям повіки існуватиме, і престол твій буде тривалий повіки”». Слово Боже.

РЕСПОНСОРІЙНИЙ ПСАЛОМ
Пс 89, 2-3. 4-5. 27 і 29
Про милість Божу буду ввік співати.
Милості Господні повіки оспівувати буду, – *
з роду в рід своїми устами †
буду сповіщати про Твою вірність.
Я ж сказав: «Навіки буде встановлене милосердя». *
Там, на небесах, встановиш Ти свою правду.
Я уклав завіт зі своїм обранцем, *
поклявся Давидові, слузі своєму:
Навіки затверджую твоїх нащадків *
і буду підтримувати твій престол †
з покоління в покоління.
Він закличе до Мене: «Ти – Отець мій, *
мій Бог, Скеля мого спасіння!»
Навіки зберігатиму над ним своє милосердя, *
і Мій завіт буде йому вірний.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
О Сходе, Сяйво вічного світла і праведності Сонце,
прийди і освіти тих,
хто сидить у темряві і тіні смерті.

ЄВАНГЕЛІЄ
Лк 1, 67-79
† Читання святого Євангелія від Луки.

Того часу Захарія, батько Йоана, наповнився Духом Святим і став пророкувати, промовляючи: «Благословенний Господь, Бог Ізраїля, бо Він відвідав і викупив свій народ, і підніс нам ріг спасіння у домі свого слуги Давида, як заповів відвіку устами святих своїх пророків: спасіння від наших ворогів і від руки всіх, хто ненавидить нас, щоби виявити милість нашим батькам і згадати свій святий союз: клятву, котру Він дав нашому батькові Авраамові, що дасть нам, визволеним з рук ворогів, без страху служити Йому у святості та праведності перед Ним по всі наші дні. І ти, дитино, будеш названа пророком Всевишнього, бо ти йтимеш раніше перед обличчям Господа, щоби приготувати Йому дороги; щоби дати пізнати Його народові спасіння через прощення їхніх гріхів; аби через глибини милосердя нашого Бога, в яких нас відвідає з висоти Сонце, що сходить, освітити тих, які сидять у темряві та в тіні смерті, та спрямувати наші ноги на дорогу миру!» Слово Господнє.

МОЛИТВА ВІРНИХ
Зібравшись у цей вігілійний день навколо Христового вівтаря, з довір’ям вознесімо наші прохання до Бога Отця:
1. Молімося за Папу Римського, щоби Господь Бог вислухав його молитви та люди відкрили перед Христом двері своїх сердець.
2. Молімося за нашу Вітчизну, щоби вона, вірна Богові, вела своїх дітей до щастя.
3. Молімося за нашого єпископа і всіх єпископів та священиків, щоби вони з радістю служили Господу Богу та людям.
4. Молімося за хворих і стражденних, щоби вони могли у мирі зустріти свята Господнього Різдва.
5. Молімося за наших померлих братів і сестер, щоби Господь простив їхні гріхи та прийняв до слави Святих у своєму Царстві.
6. Молімося за нас, зібраних у цьому храмі, щоби ми вчилися від Христа не переоцінювати матеріальні блага та любити кожну людину як брата.

Господи Ісусе Христе, Ти приходиш у цей світ і вчиш нас дарувати себе кожній людині: вислухай наші молитви, які ми складаємо за всіх людей, і вчини, щоби всі люди прийшли до Тебе. Котрий живеш і царюєш навіки вічні.

МОЛИТВА НАД ДАРАМИ
Господи, споглянь милостиво на дари, принесені Тобі, † щоб їх прийняттям ми очистилися від гріхів * і удостоїлися очікувати славу пришестя Твого Сина з чистим серцем. Через Христа, Господа нашого.

Префація на Адвент № 2.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ

Благословен Господь, Бог Ізраїля, * що навідався і звільнив народ свій. (Лк 1, 68)

МОЛИТВА ПІСЛЯ ПРИЧАСТЯ
Господи, дай нам, зміцненим цим Твоїм чудесним даром, щоби ми, які наближаємося до преславного Різдва Твого Сина, * так само удостоїлися радості володіння Його вічними благами. Котрий живе і царює навіки вічні.

За матеріалами КМЦ
https://kryvenko-maranata.blogspot.com/2018/12/24-liturgiya-na-kozhen-den.html





Немає коментарів:

Дописати коментар