понеділок, 26 грудня 2016 р.

Літургійні читання на свято св. Йоана апостола і євангеліста (РКЦ)

Літургійні читання на свято св. Йоана апостола і євангеліста (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/26-liturgijni-chitannja-na-svjato-sv-joana-apostola-i-evangelista-rkc.html
Перше читання
1 Йн 1, 1-4
Читання з Першого Послання святого Йоана Апостола
Любі! Про те, що було від початку, що ми почули, що побачили на власні очі, що ми оглядали і до чого доторкнулися наші руки, – про Слово життя; і життя з’явилося, і ми побачили, і свідчимо, і сповіщаємо вам вічне життя, яке було в Отця і з’явилося нам. Те, що ми побачили й почули, сповіщаємо й вам, щоб і ви мали спільність з нами. А наша спільність – з Отцем і з Його Сином – Ісусом Христом. І пишемо вам про це, щоб наша радість була повною.
 Cлово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 97(96)
Праведні серцем, в Господі радійте
Господь зацарював: хай звеселиться земля! *
Нехай зрадіють численні острови!
Хмара й темрява навколо Нього, *
праведність і справедливість – основа Його престолу.
Гори, наче віск, розтопилися від присутності Господа, *
від обличчя Господа всієї землі.
Небеса сповістили Його правду, *
і всі народи побачили Його славу.
Світло сяє для праведника, *
радість – для праведних серцем.
Радійте, праведні, в Господі, *
славте пам’ять Його святості.

Спів перед Євангелієм
Алілуя, алілуя, алілуя
Тебе, Боже, хвалимо, ісповідуємо Тебе, Господи.
Тебе вихваляє преславний сонм Апостолів.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Йн 20, 2-8
† Читання святого Євангелія від Йоана
Першого дня після суботи Марія Магдалина побігла й прибула до Симона-Петра та до другого учня, якого Ісус любив, і каже їм: «Забрали Господа з гробниці й невідомо, де Його поклали!» Тоді вийшов Петро з іншим учнем, і вони пішли до гробниці. Бігли обидва разом, та інший учень побіг швидше за Петра й прибув першим до гробниці. Нахилившись, побачив, що лежить полотно, однак він не ввійшов. Тут прибув слідом за ним і Симон-Петро; він увійшов до гробниці й побачив, що лежить полотно та хустка, яка була на Його голові; вона лежала не з полотном, але згорнена окремо, в іншому місці. Тоді ж увійшов й інший учень, який прибіг першим до гробниці, – і побачив, і повірив.
Cлово Господнє

Джерело: CREDO
Постійне посилання:
Літургійні читання на свято св. Йоана апостола і євангеліста (РКЦ). http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/26-liturgijni-chitannja-na-svjato-sv-joana-apostola-i-evangelista-rkc.html

† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

середа, 7 грудня 2016 р.

Майдан — простір свободи

До річниці майданівських подій 7 грудня у Відкритому Православному Університеті Святої Софії-Премудрості відбулася лекція о. Dymyd Mychajlo «Майдан — простір свободи».
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/07majdanprostirsvobodi.html

Отець Михайло Димид — богослов, протопресвітер УГКЦ, доктор східного канонічного права, блогер, капелан Майдану — у своїй лекції представив досвід нерозділеної Церкви, яка з’явилася на Майдані.
Ось деякі з тез його виступу. Можливо, дещо контраверсійні...

— Україна нагадує неоднорідну спільноту зневажених людей. Людина повинна захотіти бути вільною від гріха.
— Простір свободи у нас незаповнений.
— Народитися нащадками Авраама і Сари — значить бути вільними.
— До справжньої свободи треба дорости. Пройти через пустелю життя повинен кожен з нас. Великою трудністю в такому поході є втрата правдивого сенсу слів.
— Рух від рабства до свободи — це довгий процес, а не одноразовий акт. Саме віра дозволяє якнайповніше виразити свободу.
— Свобода є не тільки складовою віри, а її неодмінною умовою.
— Майдан повинен тривати в часі, нагадуючи про цінність свободи.
— Революція Гідності — вершина гори, з якої було видно обіцяну обітованну землю.
— Майдан 2013-2014 рр. як місце жертви та жертовності приховує в собі велику таємницю єднання, як таїнство євхаристії.
— Щоб підтримати нас, Бог показує нам приклади праведників. Для нас такі авторитети — герої Небесної сотні. Вони є наснагою в духовному рості.
— Майдан — це проекція майбутнього (більш досконалого, справедливого та чесного українського суспільства).
— Раб несвідомий своєї свободи, народ може бути неготовий до неї. Але кожна людина відкрита до того, щоб шукати в житті свободу. Орієнтир — свобода у Христі.
— Справжнє буття у сопричасті — в єдності з Богом. Екуменізм спільності виник на Майдані. Тут було відчуття присутності Бога.
— Майдан не лише підштовхнув українців до внутрішньої переміни, але й відкрив по-новому образ Тіла Христового.
— Абстрактний «простір свободи» тепер перебуває в кожному, хто співпереживав Майдану. Майдан — місце, де народжуться віра.

В дискусії взяли участь: ректор Відкритий Православний Університет Святої Софії-Премудрості прот. Георгій Коваленко, прот. Богдан Огульчанський, отець Войчех Суровка, отець Іван Сидор (John Sydor), прот. Andriy Dudchenko.
***
О.Георгій: «Під час Майдану відбулося і єднання, і внутрішнє розділення. Ми навчилися відокремлювати точки зору, навчилися бачити себе в різних іпостасях».
***
Отець Войчех: «Я наблюдал события Майдана издалека. Но обозначил три варианта «Богословия Майдана». Первый принадлежит о. Cyril Hovorun, второй — о. Михаилу Димиду, третий — о.Петру Балоге. И каждый имеет свои достоинства и недостатки».
***
Отець Богдан Огульчанський: «Релігійний вимір Майдану звучав, коли люди ставила екзистенційні питання: для чого я живу? навіщо я тут? Жодна словесна формула не могла задовольнити Майдан цілком. Він був абсолютом».
***
Отець Андрій Дудченко: «Майдан — це співвідношення розмаїття і єдності, право бути собою і право бути іншим. Головне, коли «не Бог на нашому боці, а коли ми — на боці Бога».
***
Отець Іван Сидор (John Sydor): «Майдан об’єднав людей в соціальній і релігійній сфері. Всі вірили в перемогу добра над злом. Це і є Богослов’я Майдану».

Джерело: openorthodoxuniversity
URL: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/07majdanprostirsvobodi.html

У Римі відкрили парафію для українських римо-католиків

У Римі відкрили парафію для українських римо-католиків
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/07urimividkriliparafijudljaukrainskihrimokatolikiv.html

Наприкінці вересня базиліка св. Цельсія та Юліана у Римі відчинила свої двері для українських римо-католиків, що працюють, живуть та навчаються у Вічному місті.

Настоятель парафії о. Олександр Халаїм розповів CREDO про перші кроки молодої громади, про плани та очікування, які він сподівається втілити у найближчому часі.

— У Римі стільки римо-католицьких храмів, можна навіть сказати – всі. Звідки така необхідність у створенні нової парафії для українських римо-католиків?

— Загалом, ситуація із міграцією добре відома: сотні тисяч наших громадян шукають «щастя», за кордоном, тільки у самому Римі та околицях мешкає декілька тисяч українців. Проблема у тому, що на початку наші люди не ходять до італійських парафій, виправдовуючись нерозумінням мови. А потім, на превеликий жаль, у більшості випадків їхня віра якось гасне і тліє собі десь там вдалечині. Тому надзвичайно важливо було дати людям можливість брати участь у Месах українською. Ініціатива відкриття парафії для римо католиків з України зародилася вже багато років тому, але вдалося її втілити у життя лише тепер, у вересні цього року, з благословення нашого Єпископату і з дозволу єпархії Рима.

— Де знаходиться нова парафія?

Місце розташування — це наша особлива радість. Базиліка святого Цельсія і Юліана знаходиться за 2 хвилини від Кастель Сант’Анджело, це практично 7 хвилин, а може і менше, від площі святого Петра у Ватикані. Знайти церкву дуже просто, адже переходячи через міст, відразу видно фасад базиліки XVI століття, у якій був охрещений Папа Пій XII.

— Який порядок богослужінь українською?

— З 25 вересня Святі Меси відправляються щонеділі о 9 годині. Якщо буде збиратися на молитву більша громада, тоді можливо буде Служба і в неділю по обіді та у інші дні. З ініціативи Святого Духа плануємо також проводити біблійно-катехетичні зустрічі. Ми — спільнота, яка лише народжується, або краще навіть сказати — яка тільки-но зачалась і народження ще має прийти. Чому так говорю, бо найбільше нас було 12 чоловік. Мабуть, справа у тому, що більшість із наших громадян це греко-католики і православні, а також те, що з римо-католиків ще мало хто знає про нову парафію.

Постановою нашої Конференції єпископів та із погодження з Римської Курії, настоятелем для цієї громади призначили мене.

— Якого віку парафіяни переважають?

— Здебільшого, це молоді люди, але є також наші жінки середнього віку, котрі працюють у Римі та наші черниці, котрі у Римі навчаються. Мені дуже залежить, щоби якомога більше людей дізналося про нас і знайшли у новій парафії часточку свого дому, щоби ми стали для них родиною і спільно долали труднощі та ділили радість спілкування. Адже це так важливо мати на чужині духовну підтримку. Сердечно запрошую всіх римо-католиків з України, що живуть у Римі та околицях до нас на Месу.

Адреса базиліки:
Chiesa santi Gelso e Guliano
Via del Banco di Santo Spirito
00186
Електронна адреса та телефон настоятеля:
khalayim@libero.it
+393275670211

Автор - Віта Якубовська

Джерело: CREDO

URL: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/07urimividkriliparafijudljaukrainskihrimokatolikiv.html

понеділок, 5 грудня 2016 р.

[анонс] Конференція про богослов’я Майдану

Інститут екуменічних студій УКУ запрошує до Києва на конференцію про богослов’я Майдану.
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/05konferencijaprobogoslovjamajdanu.html
У п’ятницю, 9 грудня 2016 року, з 11.00 год. до 19.00 год. в Київському центрі УКУ (м. Київ, вул. Мазепи, 10а; метро «Арсенальна») триватиме конференція «Богослов’я Майдану».

Організатори події: Філософсько-богословський факультет, Інститут екуменічних студій та Кафедра пасторального богослов’я УКУ.

Основні теми, які розглянуть під час конференції:
відповідь людини на поклик Бога через Майдан;
в духовному вимірі Майдан щойно починається;
аналіз позитивних та негативних аспектів Майдану задля побудови майбутнього.

Доповідачі: Михайло Димид, Петро Жук, Михайло Черенков, а також Богдан Бурков, Мирослав Горгота, Наталія Демчук, Петро Кобаль, Богдан Кулик, Юрій Лесишин, Тарас Михальчук, Томаш Мільо, Юрій Остапюк, Роман Прокопець, Степан Сус, Андрій Хомишин.
Вхід вільний.

Джерело: CREDO http://www.credo-ua.org/2016/12/168896

URL: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/05konferencijaprobogoslovjamajdanu.html

Олександр Кривенко: Адвент – це час підготовки до нового, Богом благословенного життя, яке має народитися в мені

Олександр Кривенко: Адвент – це час підготовки до нового, Богом благословенного життя, яке має народитися в мені
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/05-oleksandr-kryvenko-advent-tse-chas-pidgotovky-do-novogo-bogom-blagoslovennogo-zhyttya-yake-maye-narodytysya-v-men.html
05/12/2016 
Готуючись до Різдва Христового дуже хочеться пережити цей час так добре, як тільки я на це спроможний, аби мати якнайкращі наслідки у майбутньому.

Але ж, як і ви, я за своєю природою не досконалий. В іншому разі чи потрібен був би нам Адвент?

І тут украй важливо розібратися, для чого і для кого запроваджена ця традиція.

Адвент готує наші душі до народин Ісуса. І це відповідь на питання «для чого?».

А для кого? Здавалося би, лише для Христа, для Його приходу в наші серця, втім насправді та головно заради нас самих, для нашого приготування до зустрічі з Ісусом, адже він досконалий, а ми – ні!

Попри безліч поширених у медіа порад, не існує однієї універсальної відповіді, як приготуватися до Різдва, до Його приходу.

Хтось радітиме від творчості, декоруючи, скажімо, для подарунків якісь речі чи власну оселю у різдвяному стилі, влаштовуючи святковий концерт або прийом гостей.

А хтось збагатить свою душу тим, що відвідає немічних і одиноких людей, улаштує щось особливе для поранених у військовому госпіталі чи в сиротинці, молитиметься за ненароджених дітей і матерів, які очікують потомства.

Бог створив кожного з нас унікальною особистістю, тож і кличе кожного до себе неповторним чином.

Як на мене, у цей період важливо не тільки переступити через власні спокуси та слабкості, втішаючись своєю християнською жертовністю через обмеження в споживанні якихось харчів і відмову від шкідливих звичок, а вчинити так, аби той, хто потребує матеріальної та духовної допомоги, отримав її.

Врешті-решт Адвент – це час підготовки до нового, Богом благословенного життя, яке має народитися в мені.

Першоджерело: Християнська служба порятунку

Постійне посилання: Олександр Кривенко: Адвент – це час підготовки до нового, Богом благословенного життя, яке має народитися в мені // 5.12.2016 - http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/12/05-oleksandr-kryvenko-advent-tse-chas-pidgotovky-do-novogo-bogom-blagoslovennogo-zhyttya-yake-maye-narodytysya-v-men.html

Першоджерело: Олександр Кривенко: Адвент – це час підготовки до нового, Богом благословенного життя, яке має народитися в мені // 5.12.2016 - http://crs-center.org/oleksandr-kryvenko-advent-tse-chas-pidgotovky-do-novogo-bogom-blagoslovennogo-zhyttya-yake-maye-narodytysya-v-meni/
2016 © kryvenko-maranata.blogspot.com
2016 © Oleksandr Kryvenko

вівторок, 29 листопада 2016 р.

Разом з моральними цінностями, проект сталого й цілісного розвитку здатний дати всім вченим, а особливо віруючим, сильний порив до пошуків

Разом з моральними цінностями, проект сталого й цілісного розвитку здатний дати всім вченим, а особливо віруючим, сильний порив до пошуків
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_40.html

Бачимо необхідність у співпраці з науковцями «створити нормативну систему», яка забезпечить захист екосистем, перш ніж буде завдано незворотної шкоди. Думками про це Папа Франциск поділився у понеділок, 28 листопада 2016 р., з учасниками пленарної асамблеї Папської Академії Наук, яка від 25 до 29 листопада відбувалася у Ватикані, роздумуючи за участю багатьох видатних вчених над впливом наукових знань на людське суспільство та його довкілля.

За словами Глави Католицької Церкви, в нашій епосі, більше, ніж будь-коли, стала очевидною «місія науки на служінню глобальної екологічної рівноваги». Одночасно, бачимо «оновлений союз між науковою спільнотою та християнською, які бачать збіг у своїх відмінних підходах до дійсності в тому, що стосується спільної мети захистити спільний дім, якому загрожує екологічний колапс та пов’язане з ним зростання бідності й суспільного виключення».

Цитуючи свою енцикліку «Laudato si’», Святіший Отець пригадав, що «ми покликані ставати засобами Бога Отця, щоб наша планета ставала тим, про що Він мріяв, створюючи її, відповідала Його задумові миру, краси й повноти». «В епоху модернізму, – зазначив він, – ми зростали, думаючи про те, що є панами природи, що мають право розграбувати її, зовсім не зважаючи на її приховані можливості та еволюційні закони, так, ніби мова йде про інертний матеріал, яким можемо розпоряджатися. В дійсності, ми не є охоронцями музею та його шедеврів, які слід щоранку очищати від пилу, але співробітниками у збереженні та розвитку буття й біорізноманітності планети, та людського життя, існуючого на ній. Екологічне навернення, здатне витримати сталий розвиток, невіддільно включає як взяття на себе повноти людської відповідальності за створіння та його ресурси, так і пошуки суспільної справедливості й подолання несправедливої системи, яка призводить до нужди, нерівнівності й виключення».

У цьому контексті Папа зазначив, що перед науковцями, «що діють у свободі від політичних, економічних та ідеологічних інтересів», стоїть завдання «творить культурну модель для подолання кризи кліматичних змін і її соціальних наслідків, щоби безмірний виробничий потенціал не залишався зарезервованим для небагатьох». За його словами, наукова спільнота покликана творити лідерство, що вкаже на загальні та конкретні розв’язки щодо викликів, які стосуються «води, відновлюваної енергетики та продовольчої безпеки».

«Стає незамінним створити завдяки вашій співпраці нормативну систему, що включатиме непорушні обмеження та забезпечить захист екосистем, перше, ніж нові форми влади, що походять з техноекономічної парадигми, завдадуть незворотну шкоду не лише довкіллю, але також співжиттю між людьми, демократії, справедливості та свободі», – наголосив Глава Католицької Церкви, додаючи:

«В цій загальній картині заслуговує на увагу слабка реакція міжнародної політики, хоча й існують гідні похвали винятки, щодо конкретного бажання шукати спільне добро й загальні блага, легкість, з якою залишаються поза увагою обґрунтовані поради науки щодо становища планети. Підпорядкованість політики технологіям та фінансам, які шукають, насамперед, прибутку, підтверджується відкладанням чи спізненням впровадження у життя всесвітніх угод щодо довкілля, як також постійними війнами за панування, замаскованими під благородними вимогами».

Однак, за словами Папи, не слід втрачати надію, а «намагатися використати час, даний нам Господом». Адже існують також «підбадьорливі ознаки з боку людства, що бажає реагувати, обирати спільне добро, відродитися у відповідальності та солідарності». «Разом з моральними цінностями, проект сталого й цілісного розвитку здатний дати всім вченим, а особливо віруючим, сильний порив до пошуків», – підсумував Святіший Отець.

Джерело: Радіо Ватикан

Постійне посилання: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_40.html
2016 © kryvenko-maranata.blogspot.com
2016 © Oleksandr Kryvenko

О.Анджей Зволінські: "Батьки найперші вихователі віри"

О.Анджей Зволінські: "Батьки найперші вихователі віри"
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_29.html
24 листопада римо-католицьку парафію св. Архангела Михаїла у Львові відвідав отець-професор Анджей Зволінський, де прочитав лекцію "Батьки найперші вихователі віри", відеозапис якої пропонується вашій увазі
Джерело: Католицький оглядач

Постійне посилання: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_29.html
2016 © kryvenko-maranata.blogspot.com
2016 © Oleksandr Kryvenko

понеділок, 28 листопада 2016 р.

Блаженніший Святослав про родину та шлюб | Відкрита Церква

Блаженніший Святослав про родину та шлюб | Відкрита Церква
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_61.html
Сім’я та її духовні основи. Родинні цінності, які не мають ціни. Як церква може допомогти зміцнити сім’ю, а в окремих випадках – навіть врятувати? Що таке церковний шлюб і що він може дати подружжю?
Постійне посилання: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_61.html
2016 © kryvenko-maranata.blogspot.com
2016 © Oleksandr Kryvenko

У Свято-Іванівській Лаврі запрезентували матеріали наукової конференції: «МУЗЕЙ НАРОДНОЇ АРХІТЕКТУРИ ТА ПОБУТУ у ЛЬВОВІ – СПАДЩИНА МИТРОПОЛИТА АНДРЕЯ ШЕПТИЦЬКОГО»

У Свято-Іванівській Лаврі запрезентували матеріали наукової конференції: «МУЗЕЙ НАРОДНОЇ АРХІТЕКТУРИ ТА ПОБУТУ у ЛЬВОВІ – СПАДЩИНА МИТРОПОЛИТА АНДРЕЯ ШЕПТИЦЬКОГО»
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_28.html
У неділю, 27 листопада 2016 року, у приміщенні виставкого залу Музею народної архітектури та побуту (м. Львів, Свято-Іванівська Лавра, вул. Чернеча гора 1, Музей народної архітектури та побуту) запрезентували матеріали однойменної наукової конференції, що відбувалась 30-31 жовтня 2015 р.
Участь у заході взяли:
1. Єрм. д-р Юстин Бойко, настоятель Свято-Іванівської Лаври Студійського Уставу УГКЦ.
2. п. Микола Гайда, Науково-дослідний інститут памятко-охоронних досліджень міністерства культури України.
3. п. Ігор Гілевич, Львівський національний університет ім. Івана Франка.
Ініціатором наукової конференції у 2015 р. виступив настоятель Свято-Іванівської Лаври єрм. д-р Юстин Бойко, з нагоди 150-ліття від дня народження Митрополита Андрея Шептицького. Під час презентації настоятель Лаври наголосив на ідеї проведення наукового заходу: «Конференція була задумана як спроба показати мешканцям Львова, а також гостям, перлину міста - "Шевченківський гай", - початки існування якого тісно повязанні з постаттями Андрея та Климентія Шептицьких".
Учасниками конференції стали молоді науковці, працівники Музею, представник родини Шептицьких п. Анджей Шептицький, єпископи, священики та миряни УГКЦ.
Під час презентації учасники представили 3 основні питання, що були дослідженні у рамках наукових розвідок в часі конференції:
1. єрм. Юстин розповів про конференцію, основні наукові здобутки, також історію заснування Лаври та Музею просто неба ідея якого зародилась ще у братів Шептицьких. Навів аргументи, що підкреслили вагому роль о. Климентія Шептицького у історії започаткування Музею народної архітектури та побуту, який зробив вагомий крок – переніс перший експонат Храм Премудрості Божої з с. Кривка. Рівно ж настоятель Лаври представив приклади некоректного пояснення суті Музею на інформаційних сайтах, де народна назва парку «Шевченківський гай» представляється як офіційна назва Музею.
2. Своїми дослідженнями про назви Музею та місцевісті на якій він знаходиться поділився молодий науковець, учасник конференції п. Ігор Гілевич. Дослідник розповів, що назви «Музей народної архітектури та побуту» і «Шевченківський гай» у Львові виникли одночасно і в народній свідомості вони практично злилися в єдине ціле. Хоча, у офіційних документах цей Музей ніколи не називали «Шевченківським гаєм» у Львові він носить таку назву. Наголосивши, що : « в силу певних історичних обставин Музей, у витоках якого стояли праведний митрополит Андрей та блаженний Климентій Шептицький, у народній традиції асоціюється насамперед з постаттю іншого великого українця Тараса Шевченка».
3. Функціонування лаври св. Івана Хрестителя на пагорбах Знесіння, а також створення умов для функціонування при ній сиротинця, майбутнього Музею, вимагало певного економічного підгрунтя. Своїми дослідженнями даної проблематики поділився п. Микола Гайда. Науковець розповів, що Митрополит Андрея розумів потреби Лаври і здійснив реальні кроки для реалізації свого задуму – зі своїх власних земель та нерухомості наприкінці 30-х рр. (1927 р. ?) Митрополит " відступає на власність Святойоанській Лаврі Студитського уставу у Львові на ціли удержання і науки в ремеслах хлопців сиріт всі свої реальності, положені в четвертій дільниці міста Львова, на Личакові ".
Під час заходу окремо обговорили актуальне питання присвоєння Музеєві імені його ідейного засновника блаженного Климентія Шептицького, яке отримало цілковиту одноголосну підтримку залу і вважається присутніми гостями та учасниками обов’язковим до виконання.
Загалом у збірнику матеріалів вміщено близько 15-ти наукових праць та розвідок, присвячених видимій сторінці незнаної спадщини братів Шептицьких у Львові. Родзинками є вкладена схема земельних ділянок Личаківської дільниці та Знесіння подарованих митрополитом Андреєм Шептицьким Лаврі ( Накладка на картографічну підоснову М 1:2000 станом на 2015 р.) та вперше опублікована монастирська хроніка писана єрм. Теофаном Шевагою у 1944 р.
Христина Кутнів,
секретар Свято-Іванівської Лаври
Фото: Олена Білоус

Джерело: 
Свято-Іванівська Лавра Студійського Уставу УГКЦ
https://www.facebook.com/events/1341223572564234/permalink/1349317978421460/
Посилання: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_28.html

неділя, 27 листопада 2016 р.

Як ефективно вести діалог із прибічниками так званої гендерної ідеології (в основі якої заперечення шлюбу як виключно союзу чоловіка та жінки), щоби не заглиблювати конфлікт, а знайти шлях до його вирішення на ґрунті християнських цінностей?

Як ефективно вести діалог із прибічниками так званої гендерної ідеології (в основі якої заперечення шлюбу як виключно союзу чоловіка та жінки), щоби не заглиблювати конфлікт, а знайти шлях до його вирішення на ґрунті християнських цінностей?
Таке запитання я поставив Блаженнішому Святославу й очікую на відповідь у прямому ефірі програми «ВІДКРИТА ЦЕРКВА» «Живого ТБ». За повідомленням Департаменту інформації УГКЦ, передача на тему «Родина і шлюб» розпочнеться о 12.00 понеділка 28 листопада 2016 року.

Долучайтеся до розмови, друзі, і ви! 

Запитання Главі УГКЦ на тему «Родина та шлюб» можна поставити в коментарях під анонсом на сторінці «Живого ТБ» у мережі Facebook, або надіслати на електронну адресу редакції zhyveproject2016@gmail.com.

Мир вам!

Oleksandr Kryvenko

Постійне посилання: http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_27.html

2016 © kryvenko-maranata.blogspot.com
2016 © Oleksandr Kryvenko


четвер, 24 листопада 2016 р.

Християнський погляд на статевість людини: о. Ігор Бойко

Християнський погляд на статевість людини: о. Ігор Бойко
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_17.html
- Чи справді церковне вчення про статевість є консервативним? 
- Чому Церква категорично виступає проти контрацептивів? Яку альтернативу пропонує взамін?
- Як ставитися до людей з так званою „нетрадиційною орієнтацією”? Наскільки можна їх толерувати?
- Що таке поняття „гендеру” і чи несе воно в собі небезпеку?

Гість ефіру отець Ігор Бойко, доктор богослов’я, ректор Львівської духовної семінарії, керівник Школи біоетики УКУ.

Джерело: OPEN CHURCH



середа, 16 листопада 2016 р.

Літургійні читання на четвер ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

Літургійні читання на четвер ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

Перше читання
Одкр 5, 1-10
Читання з Книги Одкровення святого апостола Йоана
Я, Йоан, побачив у правиці Того, хто сидів на престолі, книгу, списану зсередини і ззовні, запечатану сімома печатями. І я побачив могутнього ангела, який проголошував гучним голосом: «Хто достойний розгорнути книгу і зняти її печаті?» Та ніхто не міг – ні на небі, ні на землі, ні під землею, – розгорнути книгу й подивитися в неї. І я гірко плакав, тому що не знайшлося нікого, достойного розгорнути книгу, і навіть подивитися в неї. А один зі старців каже мені: «Не плач; ось Лев, котрий з племені Юди, з кореня Давида, – Він переміг і може зняти сім печатей!» І я глянув: ось, серед престолу й чотирьох істот, і серед старців стоїть Агнець, наче заколений; Він має сім рогів та сім очей, а вони – сім Божих духів, посланих на всю землю. Він підійшов і взяв книгу з правиці Того, хто сидів на престолі. І коли взяв книгу, чотири істоти й двадцять чотири старці впали перед Агнцем, маючи кожний гусла і золоті посудини, повні ладану: вони – молитви святих. Вони співають нову пісню, проголошуючи: «Ти достойний узяти книгу і відкрити її печаті, бо Ти був заколений і викупив нас Богові своєю кров’ю від усякого покоління і мови, племені й народу. Ти зробив їх царством і священиками для нашого Бога, й вони будуть царювати на землі!»
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 149, 1-2. 3-4. 5-6а і 9б
Наш Бог вчинив нас царством і священством
Або: Алілуя
Заспівайте Господу нову пісню, – *
Йому хвала на святих зібранні.
Нехай своїм Творцем Ізраїль радіє, *
хай пишаються своїм Царем сини Сіону.
Хай хвалять Його Ім’я в хороводах, *
нехай грають Йому на псалтирі й тимпані,
бо Господь свій народ любить *
і прославить покірних спасінням.
Праведні будуть веселитися в славі *
й радітимуть на своїх постелях.
Прославляння Бога на устах їхніх. *
Така слава – для всіх Його вірних.

Спів перед Євангелієм
Пс 95(94), 8аб
Алілуя, алілуя, алілуя
Не будьте тверді серцем,
лише слухайте Господній голос.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 19, 41-44
† Читання святого Євангелія від Луки
А коли Ісус наблизився і побачив місто, то заплакав над ним, кажучи: «Якби ти зрозуміло хоч у цей день, що потрібне для твого миру! Тепер же це сховано від очей твоїх. Адже прийдуть на тебе дні, – і твої вороги оточать тебе валом, візьмуть тебе в облогу, тіснитимуть тебе звідусіль, повалять на землю тебе й твоїх дітей у тобі, не залишать каменя на камені в тобі, бо не зрозуміло ти часу своїх відвідин».
Cлово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання:
Літургійні читання на четвер ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/i_16.html
† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

вівторок, 15 листопада 2016 р.

Літургійні читання на середу ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

Літургійні читання на середу ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
Перше читання
Од 4, 1-11
Читання з Одкровення святого Йоана Апостола
Я, Йоан, глянув, і от – двері відчинені на небі, і голос перший, котрий я чув, як від сурми, що говорив зо мною, – сказав: «Зійди сюди, і я покажу тобі, що мусить настати після цього». Відразу я став у дусі; і от престол стояв на небі, а на престолі – сидячий.
І цей Сидячий був подібний з вигляду до каменя яспіса і сардія, і райдуга навкруг престола, подібна виглядом до смарагду. Навкруг престола – двадцять чотири престоли, і на престолах – двадцять чотири Старші, сиділи, одягнені в одежі білі, і на головах їхніх вінці золоті. Від престола виходять блискавиці й голоси і громи; сім світочів огненних палають перед престолом, які є сім Духів Божих.
Перед столом – наче море скляне, подібне до кришталю, а в середині престола і навколо престола чотири істоти, повні очей напереді й ззаду. Істота перша подібна до лева, друга істота подібна до тельця, третя істота мала обличчя, як у людини, а четверта істота подібна до орла, летючого.
Чотири ті істоти мають кожна собі по шість крил; навколо і середині повно очей, і покою не мають ні вдень, ні вночі, промовляючи: «Свят, Свят, Свят Господь Бог Вседержитель, Хто був і Хто є і Хто приходить». І коли складають ті істоти славу і честь і подяку тому, хто сидить на престолі, що живе на віки вічні, падають двадцять чотири старші перед тим, хто сидить на престолі, і поклоняються йому, що живе на віки вічні, і ложать вінці свої перед престолом, промовляючи: «Достойний Ти, Господи й Боже наш, прийняти славу і честь і силу, бо Ти створив усе, і волею Твоєю воно існує і створено».
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 150, 1-2. 3-4. 5-6 (П.: пор. Од 4, 8б)
Бог Вседержитель, Господь тричі святий
Хваліте Господа в Його святині.
Хваліте Його в його могутній тверді.
Хваліте Його за його подвиги великі.
Хваліте Його в його величі безмежній.
Хваліте Його звуком рогу,
хваліте Його на гарфі й на гуслах.
Хваліте Його на бубні й танком.
Хваліте Його на струнах і сопілці.
Хваліте Його на дзвінких цимбалах,
хваліте Його на гучних цимбалах.
Хай хвалить Господа
все, що живе!

Спів перед Євангелієм
Йо 15, 16
Алілуя, алілуя, алілуя.
Не ви Мене вибрали, а Я вас вибрав,
щоб ви йшли і плід принесли.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 19, 11-28
+ Слова Євангелія від святого Луки
Ісус розказав притчу, тому що був близько Єрусалиму, і вони думали, що царство Боже негайно має з’явитись.
Отож, він мовив: «Один чоловік, знатного роду, пішов у далеку землю прийняти собі царство та й повернутись потім.
Покликав він десятьох слуг своїх, дав їм десять мін і мовив до них: „Промишляйте ними, поки я повернуся”.
Співгромадяни ж його ненавиділи його й вислали слідом за ним посольство, щоб сказати: „Не хочемо, щоб отой царював над нами!”
І от, як він, прийнявши царство, назад повернувся, звелів прикликати до себе слуг тих, що їм дав гроші, щоб довідатися, хто що придбав.
Перший прийшов і каже: „Пане, міна твоя придбала інших десять. Гаразд, добрий слуго, – сказав пан, – тому, що ти вірний у маленькім, візьми управу над десятьма містами”.
І прийшов другий і каже: „Пане, міна твоя, принесла п’ять мін”. Він сказав і цьому: „Ти теж будь над п’ятьма містами”.
Прийшов ще інший й каже: „Ось твоя міна, пане, що я тримав заховану в хустинці, бо я лякався тебе, тому що ти чоловік жорстокий: береш, чого не поклав, і жнеш, чого не посіяв”.
А пан до нього й каже: „З уст твоїх я тебе суджу, лукавий слуго! Ти знав, що я чоловік жорстокий, беру, чого не поклав, і жну, чого не посіяв. Чому ж тоді не дав ти моїх грошей в обіг? Я, повернувшись, відібрав би їх з відсотками”.
І він сказав тим, що там стояли: „Візьміть від нього міну й дайте тому, що має десять мін.
„Пане! – сказали йому, – він має вже десять!”
Кажу вам: „Кожному, хто має, дасться, а в того, хто не має, відберуть і те, що має. А ворогів моїх, отих, що не хотіли, щоб я царював над ними, приведіть сюди й убийте на очах у мене”».
Сказавши це, Ісус пішов попереду, простуючи вгору до Єрусалиму.
Слово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання:
Літургійні читання на середу ХХХIІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/i.html

† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

Літургійні читання на вівторок ХХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

Літургійні читання на вівторок ХХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_15.html

Перше читання
Одкр 3, 1-6. 14-22
Читання з Книги Одкровення святого Йоана Богослова
Я, Йоан почув Господа, який промовив до мене: «Ангелові Сардійської Церкви напиши: Це каже Той, хто має сім Божих Духів і сім зірок: Я знаю твої діла, що маєш ім’я, наче ти живий, але ти мертвий. Будь чуйний і зміцнюй інших, які мають померти, бо Я не знайшов твоїх діл досконалими перед Моїм Богом. Тож згадай те, що ти прийняв і почув, – і зберігай та покайся. А коли не будеш пильнувати, то Я прийду, наче злодій, і не помітиш, у яку годину найду на тебе. Але маєш декілька імен у Сардах, які не заплямували свого одягу і ходитимуть зі Мною в білому, бо є того гідні. Переможець зодягнеться в білий одяг, і не зітру його імені з книги життя, і визнаю його ім’я перед Моїм Отцем та перед Його ангелами. Хто має вухо, нехай слухає, що Дух промовляє до Церков. І ангелові Лаодикійської Церкви напиши: Оце каже Амінь – вірний та істинний Свідок, початок Божого творіння: Я знаю твої діла, що ти ні холодний, ні гарячий. О, якби був ти або холодним, або гарячим! А що ти ледь теплий, – ні гарячий, ні холодний, – то Я змушений викинути тебе з Моїх уст. Адже ти кажеш: “Я багатий, розбагатів і нічого не потребую!” А не знаєш, що ти і нужденний, і мізерний, і вбогий, і сліпий, і голий! Раджу тобі купити в Мене золото, очищене у вогні, щоби збагатитися, та білий одяг, щоб одягнутися, аби не видно було сорому твоєї наготи, та мазь, щоби помазати твої очі, аби ти бачив. Кого Я люблю, того докоряю і караю. Будь же ревний і покайся! Ось Я стою під дверима і стукаю. Якщо хто почує Мій голос і відчинить двері, то Я ввійду до нього і буду вечеряти з ним, і він зі Мною. Переможцеві дозволю сісти зі Мною на Моєму престолі, – як і Я, перемігши, сів з Моїм Отцем на Його престолі». Хто має вухо, нехай слухає, що Дух промовляє до Церков.
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 15 (14), 1-3а. 3бв-4аб. 5
Хто переможе – сяде на престолі
Господи, хто перебуватиме в Твоїй оселі, *
хто проживатиме на Твоїй святій горі?
Той, хто в досконалості ходить і чинить по правді, *
хто говорить правду у своєму серці; хто язиком своїм не лукавить.
Той, хто не робить зла своєму ближньому *
і не зневажає своїх ближніх,
лиходія за ніщо вважає, *
але звеличує тих, які Господа бояться.
Той, хто срібла свого не віддає на лихву *
і не бере хабарів супроти невинних.
Хто так вчиняє – *
не похитнеться повіки.

Спів перед Євангелієм
Йн 4, 10б
Алілуя, алілуя, алілуя
Бог перший полюбив нас і послав свого сина –
примирення за гріхи наші.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 19, 1-10
† Читання святого Євангелія від Луки
Увійшовши в місто, Ісус переходив через Єрихон. І ось чоловік, якого звали Закхей, – це був старший над митниками і був багатий, – прагнув побачити Ісуса, хто Він, але не міг через натовп, бо був малого зросту. Побігши наперед, він виліз на смоківницю, щоби Його побачити, коли Він там проходитиме. Прийшовши на те місце, Ісус поглянув, побачив його і звернувся до нього: «Закхею, негайно злізай, бо сьогодні потрібно Мені бути в твоєму домі». І він швидко зліз, і прийняв Його, радіючи. А всі, побачивши це, нарікали, кажучи: «До грішної людини зайшов у гостину!». Встав Закхей і сказав Господеві: «Ось, Господи, даю бідним половину свого майна, і якщо кого чим скривдив, повертаю вчетверо». А Ісус промовив до нього: «Сьогодні завітало спасіння до цього дому, бо й він – син Авраама; адже Син Людський прийшов знайти та спасти те, що загинуло».
Cлово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання:
Літургійні читання на вівторок ХХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_15.html
† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

неділя, 13 листопада 2016 р.

† Літургійні читання на понеділок ХХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)

† Літургійні читання на понеділок ХХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_13.html

Перше читання
Одкр 1, 1-4; 2, 1-5а
Початок Книги Одкровення святого апостола Йоана
Об’явлення Ісуса Христа, яке дав Йому Бог, щоби показати своїм рабам те, що має незабаром статися. І Він показав, пославши через свого ангела своєму рабові Йоанові, який засвідчив про Боже Слово і про свідчення Ісуса Христа – все, що побачив. Блаженний той, хто читає, і ті, хто слухає слова пророцтва та дотримується написаного в ньому, адже час близький! Йоан – до семи Церков, що в Азії: благодать вам і мир від Того, хто є, і хто був, і хто приходить, та від семи духів, які перед Його престолом. Я почув Господа, який промовив до мене: «Ангелові Ефеської Церкви напиши: Оце говорить Той, хто тримає сім зірок у своїй правиці, хто ходить серед семи золотих світильників: Я знаю твої діла, працю і твою терпеливість, і що не можеш терпіти злих, і що випробував тих, які називають себе апостолами, але ними не є, і виявив їхню неправдомовність, і маєш терпеливість, і постраждав за Моє Ім’я, але не знемігся. Але Я маю проти тебе те, що ти залишив свою першу любов. Тому згадай, звідки ти впав, покайся і роби попередні діла; коли ж ні, то прийду до тебе і зрушу твого світильника з його місця, якщо не покаєшся».
Слово Боже

Псалом респонсорійний
Пс 1, 1-2. 3. 4 і 6
Дам переможцю плід життя спожити
Блаженний чоловік, який не бере участі в раді безбожних, *
не стає на дорогу грішних і не сидить у зібранні з кепкунами,
але його бажання – в Господньому законі; *
і він роздумує вдень і вночі над Його законом.
Він буде, як дерево, посаджене біля потоків води, *
яке приносить свій плід у свою пору,
і листя якого не опадає. *
Він у всьому, що тільки робить, має успіх.
Не так у безбожних, не так! *
Вони – наче пил, який розноситься вітром.
Адже Господь знає праведних дорогу, *
а дорога безбожних загине.

Спів перед Євангелієм
Йн 8, 12б
Алілуя, алілуя, алілуя
Я – світло світу,
хто йде за Мною, матиме світло життя.
Алілуя, алілуя, алілуя

Євангеліє
Лк 18, 35-43
† Читання святого Євангелія від Луки
І сталося, коли Ісус наближався до Єрихона, якийсь сліпий сидів при дорозі й жебрав. Почувши юрбу, яка проходила, він запитав, що це таке. Йому відказали, що проходить Ісус Назарянин. І він закричав, гукаючи: «Ісусе, сину Давидів, помилуй мене!» А ті, які йшли попереду, погрожували йому, щоби замовк, та він ще дужче кричав: «Сину Давидів, помилуй мене!» Спинившись, Ісус наказав привести його до себе. Коли він наблизився, запитав його: «Що ти хочеш, щоб Я для тебе зробив?» Він же сказав: «Господи, щоб я знову бачив». Ісус сказав йому: «Прозрій! Твоя віра спасла тебе». І він враз почав бачити і пішов за Ним, прославляючи Бога. А весь народ, побачивши це, віддав хвалу Богові.
Cлово Господнє

Джерело: CREDO

Постійне посилання:
Літургійні читання на ХХХІІІ неділя звичайна, рік В (РКЦ)
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/blog-post_13.html
† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko

субота, 12 листопада 2016 р.

Whatever you think of Trump, give thanks that the Church’s enemies have been defeated

President-elect Donald Trump in the Oval Office (PA)
Whatever you think of Trump, give thanks that the Church’s enemies have been defeated
by Gavin Rice
posted Saturday, 12 Nov 2016
http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/12-whatever-you-think-of-trump-give-thanks.html
Neither candidate was a model of integrity, but at least the progressives who hate the Church are out of power

Donald Trump is not the president that conservative Christian America wanted. However, with the defeat of candidates such as Cruz and Rubio, they were left with little choice. Nevertheless, Christian conservatives (like me) can still be thankful that Hillary Clinton was defeated.

Neither candidate was a model of integrity. Trump’s patent misogyny, distortion of facts, and grossly uncharitable statements about Mexicans have disturbed many practising Christians, and people of faith should not be deceived by Trump’s tactical exaggeration of his own Christian convictions. It must be said, though, that on balance the amoral Clinton is far worse: Hillary’s list of lies and corruption would take too long to recount, and Christopher Hitchens, himself of the Left, concluded that there is nothing that the Clintons will not do.

However, it’s Clinton’s ideological stances that should alarm Christians: she is a strong supporter of the HHS mandate which would have required Catholic employers to provide contraception and abortion as a part of health programmes, and she is also a supporter of the Obergefell decision and of judicial activism in the Supreme Court. Clinton is an extremist on abortion “rights”, supporting a liberalisation of the current heinous law, and a staunch backer of Planned Parenthood. For politically conservative Christians her platform had many other flaws, too: increasing taxation and the size of the state, some worrying statements on free speech and freedom of religion, and even a stated ultimate goal of open borders throughout the northern hemisphere.

Granted, some of Trump’s policies are also anathema to convicted conservatives, but I strongly suspect that these will be watered-down in practice. His promised trade tariffs may well be lower than he has proposed, and he has already backtracked on the deeply unconstitutional idea of a religious test for entry to the US. Building a wall would be enormously costly and raises serious moral questions about how we treat foreigners and outsiders. However, will it actually happen?

On the other hand, Trump has many policies that are of vital importance to traditional Republicans and to which Christians ought to be sympathetic. The most important of these is his promise to make conservative and pro-life Supreme Court appointments: this could be an enormous coup in the culture wars and would strike a blow at the socially progressive worldview propagated by elites in the West since the 1960s. The issue could go back to the states and to the democratic will of Americans, as should all moral and conscientious decisions.

Trump is also more likely to respect the First Amendment, even if he doesn’t understand it (the GOP establishment should ensure that). He is less hostile to Christianity than Hillary, who has suggested that traditional forms of religion must change to fit the mores of progressive America. Freedom of speech is under siege in the West due to political correctness and a Clinton administration would have seen this culture of censorship become worse rather than better, and social conservatives would have been on the losing end.

On foreign policy Clinton would have been far from a safe pair of hands: her aggressive and hawkish stance towards Russia would have escalated the new Cold War, while the Clinton Foundation remains uncomfortably close to the regimes of Saudi Arabia and other unsavoury Gulf states. Strangely, a Trump administration might make the world safer; he is certainly less likely to take us into a needless war with Putin.

There is the possibility, of course, that Trump may not actually do anything. This would be perfectly acceptable from a conservative point of view, as presidents who think they can fix the world like Obama are invariably wrong and disappoint the masses who voted for them. Mighty governments and planned societies don’t work according to the conservative worldview, and the state cannot perfect human society, as anyone who has read Augustine knows; perfection cannot exist in the earthly city.

America was founded by conscientious Christians trying to live according to the Gospel free from the interference of the state or other secular powers. Conservative philosopher Roger Scruton argues that intellectuals tend to favour planned societies, based on the assumption that they will be in charge of them. “Intellectuals” have been trying to plan post-Christian societies since Robespierre, and catastrophically from 1917 onwards, to the detriment of the Church’s liberty and influence. If the federal government ends up doing less, isn’t that what conservatives are aiming for anyway?

If a Trump administration turns out to be really intolerable, it must be remembered that there is always the impeachment process. Something genuinely atrocious would have to emerge in order to warrant this procedure, but although the GOP controls the House, I suspect that Trump would still have enough enemies who might turn against him and impeach him if necessary. The US system is well set up to prevent one branch of government from overreaching itself or compromising the Constitution.

Whatever happens over the course of the next presidency, Christians can at least rest easy knowing that the progressive Democrats who are deeply hostile to Christian values and the Gospel of Life are not in the White House, and cannot impinge upon their liberty to believe, teach, preach and practise for now. The defeat of those who really do hate the Church is at least on some level gratifying.

Resource: catholicherald

Link: Whatever you think of Trump, give thanks that the Church’s enemies have been defeated http://kryvenko-maranata.blogspot.com/2016/11/12-whatever-you-think-of-trump-give-thanks.html

† 2016 © Католицький блог kryvenko-maranatha
† 2016 © Oleksandr Kryvenko